خبرگزاری کار ایران

ارشا اقدسی، بدلکار ایرانی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۷۵۹

ارشا اقدسی، بدلکار ایرانی، که روز ششم مردادماه در بیروت دچار سانحه رانندگی شده بود، عصر امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارشا اقدسی بدلکار سینما و تلویزیون که روز ششم مردادماه هنگام بدلکاری برای یک فیلم سینمایی در شهر بیروت دچار سانحه رانندگی شده و در بیمارستان بستری شده بود، به دلیل آسیب شدید ناشی از حادثه و بنا بر اعلام مهنوش مرادی و حامد تهرانی از همکاران نزدیکش که این روزها وضعیت جسمی ارشا اقدسی را اطلاع‌رسانی می‌کردند، دقایقی قبل درگذشت. 

پیش از این اعلام شده بود که او صبح روز دوشنبه ۱۱ مردادماه تحت عمل جراحی سنگینی قرار خواهد گرفت اما یکشنبه شب علائم حیاتی او بسیار کاهش یافت و به همین دلیل عمل‌های جراحی صبح دوشنبه لغو شد و احتمال زنده ماندن او نیز زیر یک درصد اعلام شد. 

بنا به گفته پزشکان ضربه به گردن این هنرمند در هنگام تصادف به قدری شدید بوده که چند ثانیه خون و اکسیژن به مغز او نرسیده است. زمانی که ارشا اقدسی را به بیمارستان رساندند، قلب و تنفس او متوقف شده و پزشکان او را احیا کرده بودند. 

ارشا اقدسی متولد سال ۱۳۶۱ در تهران است. او در سال ۸۴ زمانی که که به عنوان مربی آی کیدو با کسب بورسیه تحصیلی در رشته تربیت بدنی، عازم ایتالیا بود، از طریق یک آگهی دوره‌های بدلکاری با پیمان ابدی آشنا شد و در ایران ماند. او پس از مدت کوتاهی توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی، اولین مربی بانجی جامپینگ ایران و همچنین اولین مربی تونل باد، در ایران شود. 

ارشا اقدسی حدود یک سال بعد، در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس کرد و فعالیت‌های خود را با گروهش در ایران و عرصه بین‌الملل ادامه داد. 

او در بیش از ۸۰ فیلم و سریال بدلکاری کرده که از آن جمله می‌توان به «قانون مورفی»، «اشک‌ها و لبخندها»، «عملیات ۱۲۵»، «ساخت ایران»، «سقوط آزاد»، «رالی ایرانی»، «شوق پرواز»، »هوش سیاه ۲»، «خط ویژه»، «متروپل»، «بمب»، «به وقت شام»، «شبی که ماه کامل شد»، «قسم»، «ما همه باهم هستیم»، «مارموز»، «هزارپا»، «بارکد»، «گشت ارشاد ۲»، «پایتخت»، «شکارچی» (ساخت ایران و آلمان)، «مرگ روشنایی» (ساخت آمریکا)، «کنگ فو یوگا» (ساخت چین) و …اشاره کرد. 

این هنرمند علاوه بر بدلکاری فیلم کوتاهی با عنوان «جمشید آریا» را برای تجلیل از بازیگر اکشن ایرانی جمشید هاشم‌پور با حضور قهرمانانی همچون یوسف کرمی، احسان روزبهانی و حامد پورطالب در یک روز ساخت که در جشن حافظ به نمایش درآمد و در جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور دیپلم افتخار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز