خبرگزاری کار ایران

بررسی اوضاع سیاسی و اقتصادی خوزستان در دوره ساسانیان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۳۸۵

کتاب «خوزستان در دوره ساسانیان» نوشته مشترک حسین فیضی و سارا فخرائی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «خوزستان در دوره ساسانیان» نوشته مشترک حسین فیضی و سارا فخرائی از سوی انتشارات پژوهندگان منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این کتاب به صورت تخصصی به اوضاع سیاسی و اقتصادی خوزستان در دوره ساسانیان بر اساس داده‌های باستان پژوهی می‌پردازد.

تلاش نویسندگان در این کتاب بیشتر بر مسائل اقتصادی و دلایل شکوفا شدن اقتصاد کلان خوزستان و به تبع آن به وجود آمدن شهرهای سلطنتی و افزایش جمعیت تحت نظر ساسانیان پرداخته است.

نویسندگان کتاب حاضر پژوهشگرانی با گرایش دوره ساسانیان هستند؛ نویسنده اول سارا فخرائی کارشناس ارشد باستان شناسی از دانشگاه مرودشت است که روی موضوعات دوره ساسانیان و به ویژه مسائل اقتصادی آنها کار می‌کند.

نویسنده دوم، حسین فیضی دانشجوی دکترای باستان شناسی دانشگاه مازندران بوده و عمده فعالیتش مرتبط با اوائل دوره ساسانیان و نقوش صخره‌ای آنان است.

یکی از نقاط قوت کتاب مقدمه آن است. مقدمه به‌دست یکی از برجسته‌ترین اساتید با تخصص دوره ساسانیان، دکتر سید رسول موسوی حاجی استاد دانشگاه مازندران به نگارش درآمده است.

کتاب در ۵ فصل طی یک کار مشترک گروهی و تیمی به‌وسیله پژوهشگرانی که همگی حوزه فعالیت‌شان دوره ساسانیان است تهیه و منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز