خبرگزاری کار ایران

«دختر ترکستانی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۲۹۹

مجموعه داستان کوتاه «دختر ترکستانی» به قلم احمد مدقق در ۹۰ صفحه و دو نسخه‌ی الکترونیکی و کاغذی توسط نشر صاد منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نشر صاد، دختر ترکستانی، مجموعه هفت داستان عاشقانه است که رگه‌هایی از مهاجرت هم در آن دیده می‌شود. تلاش‌های معصومانه‌ای که رنج و لذتش درهم آمیخته است و ما را با آدم‌های سرگشته داستان همراه می‌کند. پنج داستان این مجموعه در سال‌های مختلف در مجله تخصصی همشهری داستان منتشر شده بود. هریک از داستان‌ها نامی دخترانه دارد که در جغرافیا ایران و کابل اتفاق می‌افتد و نثر و زبانش حال و هوایی بومی و اقلیمی به آن داده است. «قیمت»، «خجسته»، «گندُم»، «دختر تُرکستانی»، «شَکردخت»، «حواگُل» و «شکریه» نام داستان‌های این مجموعه است. 

سیداحمد مدقق متولد سال ۱۳۶۴ در قم است. او یکی از نویسندگان اهل افغانستان است که در عرصه ادبیات فارسی فعالیت می‌کند و تاکنون آثار قابل‌توجهی از خود به‌جای گذاشته است. مدقق در یازدهمین دوره جایزه جلال آل احمد برای رمان آوازهای روسی در سال ۱۳۹۷ تحسین شد. در سال ۱۳۹۴ توانست برنده رتبه اول رمان نوجوان، جشنواره هنرهای آسمانی شود و در اردیبهشت ۱۳۹۳ برگزیده‌ی یازدهمین جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان در بخش داستان نوجوان شد. پیش از این، رمان «آتشگاه» نیز از او در نشر صاد منتشر شده است که داستان شجاعت یک نوجوان افغانستانی است در وقتِ حمله‌ی دشمن به روستایشان. 

نسخه‌ی کاغذی «دختر ترکستانی» را می‌توانید با قیمت ۱۵۰۰۰ تومان از سایت نشر صاد به‌نشانی Saadpub. ir تهیه کنید و نسخه‌ی الکترونیکی اثر نیز با قیمت ۷۵۰۰ تومان قابل دریافت از پلتفرم طاقچه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز