خبرگزاری کار ایران

جشن مستند، آیینی تخصصی با حضور نخبگان سینمای مستند است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۴۶۴

دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد، گفت: عنوان جشن در این دوران شاید کمی گمراه کننده باشد اما بهتر است بگوییم این یک رویداد فرهنگی هنری مهم و جدی در حوزه سینمای مستند است که آثار نخبگان و بهترین مستندسازان ایرانی را بازنگری و ارزیابی می‌کند.

به گزارش ایلنا، شهرام درخشان با اشاره به اینکه جشن مستقل سینمای مستند ایران یک سنت هرساله مهم در سینمای مستند است، گفت: در این جشن، مستندسازان عضو خانه سینما آثار خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و در هر دوره، هیئت انتخاب و پس از آن هیئت داورانی مطرح ارزیابی آثار را بر عهده دارند. 

وی تصریح کرد: جایزه این جشن برای مستندسازان از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل هرساله شاهد استقبال فعالان سینمای مستند از این رویداد هستیم. 

درخشان با بیان اینکه ممکن است برخی بگویند در این شرایط همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، برگزاری این رویداد چه اهمیتی دارد، اظهار کرد: سینمای مستند جریانی همیشه پیشرو بوده که در دل بحران‌ها رسالت خود را به خوبی انجام داده است و مستندسازان با تصویری که در آثار خود ارائه می‌کنند، بخشی از تاریخ و آن‌چه در جامعه خود می‌گیرد و آنان به نازک بینی درمی‌یابند را ثبت می‌کنند و همین مسئله بیش از پیش بر اهمیت کار مستندسازان می‌افزاید. 

وی افزود: مستندهای اجتماعی پیشتاز آثار این دوره جشنواره هستند. همچنین شمار زیادی از فیلم‌های حاضر در این جشن در بخش خصوصی تهیه شده و فیلم‌های دولتی آمار بسیار کمتری را به خود اختصاص داده‌اند. 

دبیر دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران تصریح کرد: سال گذشته که به دلیل همه‌گیری کرونا برگزاری جشن را به سال ۱۴۰۰ موکول کردیم، تصور می‌شد شدت شیوع کرونا کمتر شود اما امسال نیز شاید بتوان گفت شرایط از سال گذشته نیز بدتر شده است، بنابراین در نظر داریم مراسم پایانی را ۱۵ مردادماه به صورت نیمه حضوری و آنلاین برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز