خبرگزاری کار ایران

جمع‌آوری آرشیو نشریات فارسی زبان چاپ خارج از ایران در کتابخانه ملی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۰۸

رئیس گروه پیایندهای اداره کل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از جمع‌آوری نشریات فارسی زبان چاپ خارج از کشور به منظور ارتقا و تقویت حافظه ملی ایرانیان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رویا امین الرعایا با بیان این مطلب عنوان کرد: ارتقای حافظه ملی ایرانیان از جمله وظایف ذاتی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران است و یکی از مولفه‌های مهم ارتقای حافظه ملی ایرانیان گردآوری منابع نوشتاری از جمله نشریات است. 

وی ادامه داد: بنابراین همانطور که نشریات چاپ داخل کشور در کتابخانه ملی گردآوری و آرشیو می‌شود، نشریات فارسی زبان چاپ خارج از کشور نیز با محوریت موضوعات ایران و اسلام در حال جمع آوری است. 

امین الرعایا ادامه داد: با توجه به ارتباط با مسئولین این مجلات، فایل‌های مربوط به این نشریات به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود. 

رئیس گروه پیایندهای اداره کل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: تاکنون حدود دو هزار نشریه فارسی زبان چاپ خارج از کشور شناسایی شده است. 

وی تاکید کرد: چنین روش جمع آوری نشریات از سوی تمام کتابخانه‌های ملی در دنیا به فراخور زبان و فرهنگ کشورها صورت می‌پذیرد تا منابع آن‌ها برای جامعه هدف‌شان تکمیل شود. 

رئیس گروه پیایندهای اداره کل اطلاع‌رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: اطلاعات و آرشیو نشریات فارسی زبان چاپ خارج از کشور در اختیار ‍پژوهشگران نیز قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز