خبرگزاری کار ایران

درآمدی بر علوم اعصابِ شناختی؛ یک رشته علمِی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۵۰۸

کتاب «درآمدی بر علوم اعصابِ شناختی» نوشته ریچارد پسینگهام منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «درآمدی بر علوم اعصابِ شناختی» نوشته ریچارد پسینگهام با ترجمه مشترک علی‌اکبر ارجمندراد و زهرا یمینی‌فر از سوی نشر چترنگ روانه بازار کتاب شد.

علوم اعصابِ شناختی مطالعه علمی اتفاقاتی است که هنگام ادراک، تفکر، تعقل، اراده و عمل در مغز رخ می‌دهد. پیشرفت فناوری‌های جدید تصویربرداری، که بررسی فعالیت مغز هنگام انجام تکالیف توسط افراد را ممکن می‌کند، موضوعات فوق‌العاده‌ای را در این زمینه روشن کرده است.

ریچارد پسینگهام محقق انگلیسی علوم اعصاب و دارنده جایزه انجمن همکاران سلطنتی انگلستان، شرح جذاب و مهیجی از ماهیت و دامنه این رشته نسبتا جدید ارائه می‌دهد. او با توضیح آنچه تصویربرداری مغز نشان می‌دهد، به تصورات غلط رایج در این حوزه اشاره می‌کند و ابعاد مختلف شناخت انسان را به اجمال بررسی می‌کند و سرانجام، کتاب را با بحث درباره پیشرفت اعجاب‌انگیزی که ممکن است پیش‌روی این حوزه باشد به پایان می‌برد.

«حوزه‌ای جدید»، «ادراک»، «توجه»، «حافظه»، «استدلال»، «تصمیم‌گیری»، «نظارت»، «عملکرد»، و «آینده» عناوین ۹ فصل این کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب «درآمدی بر علوم اعصابِ شناختی» در ۱۳۹ صفحه و با قیمت ۳۴ هزار تومان منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز