خبرگزاری کار ایران

«خرچنگ» از جشنواره فیلم «درسدن» آلمان جایزه گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۸۲۷

انیمیشن «خرچنگ» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایزه طلایی بهترین فیلم از نگاه مخاطبان و دیپلم افتخار داوران کودک سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پویانمایی خرچنگ از میان ۳۷ فیلم کوتاه راه‌یافته به بخش بین‌الملل جشنواره توانست نظر مخاطبان را به خود جلب و به‌عنوان بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جایزه ۳هزار یورویی را دریافت کند. 

هم‌چنین هیات داوران کودک سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان نیز دیپلم افتخار این بخش را به پویانمایی خرچنگ اهدا کردند. 

در بیانیه هیات داوران کودک برای تقدیر از این فیلم آمده است: گرچه ماجرا غم‌انگیز و آسیب‌زا است اما با این وجود هنوز داستان فیلم پر جنب‌وجوش است. احساسات کودک و به ویژه ترس او به طرز آشکاری از طریق موسیقی دراماتیک و زبان بصری تهدیدآمیز برای بیننده برجسته و هویدا می‌شود. این ترکیب، تأثیر فوق‌العاده قدرتمندی دارد و مخاطبان را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

برگزیدگان سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه درسدن آلمان در سه بخش رقابتی ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای روز ۲۶ تیر۱۴۰۰ در سالن بزرگ شوابرگ شهر درسدن آلمان معرفی شدند. 

«خرچنگ» به‌کارگردانی شیوا صادق‌اسدی در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شده است و بر اساس اعلام دبیرخانه این جشنواره قرار است تمامی فیلم‌های برگزیده روز ۲۷ تیر ۱۴۰۰ (۱۸ جولای ۲۰۲۱) در سه سالن نمایش داده شود. 

سی‌وسومین جشنواره انیمیشن درسدن استرالیا به صورت حضوری و مجازی در روزهای۲۲ تا ۲۷ تیر (۱۳ تا ۱۸ جولای ۲۰۲۱) در شهر درسدن کشور آلمان برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز