خبرگزاری کار ایران

سرنوشت دریاچه ارومیه را از دیرزمان تا عصر حاضر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۲۷

«جغرافیای تاریخی دریاچه اورمیه» نوشته امیر چهره‌گشا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «جغرافیای تاریخی دریاچه اورمیه» با تحقیق و پژوهش امیر چهره‌گشا از سوی نشر تاریخ ایران روانه بازار کتاب شد.

این کتاب با تاکید بر سفرنامه‌ها و تاریخچه کشتیرانی با تکیه بر اسناد آرشیوی دوره‌های قاجار و پهلوی در این چهار فصل منتشر شده: «سیمای عمومی دریاچه اورمیه»، «دریاچه اورمیه به روایت دیگران»، «تاریخچه کشتی‌رانی در دریاچه اورمیه» و «اسناد و تصاویر».

منصوره اتحادیه در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب چنین نوشته است:

«جغرافیای تاریخی دریاچه ارومیه از چندین جهت کتاب جالب توجه و با اهمیتی است. آقای چهره‌گشا در سه فصل، سرنوشت دریاچه را از دیرزمان تا عصر حاضر بررسی کرده و با رجوع به کتب متعدد، متنوع و استفاده وسیع از منابع اصلی موجود در آرشیو ملی ایران، جوانب کمتر شناخته شده گذشته این دریاچه را توضیح داده است. ماجرای کشتی‌رانی در دریاچه ارومیه که مولف در فصل سوم شرح می‌دهد، علاوه بر بیان نکاتی که تاکنون به‌طور مدون و جامع در جای دیگری مطرح نشده، دربرگیرنده نحوه رقابت بین رجال برای گرفتن امتیاز، کارشکنی‌ها و ناکارآمدی دولت در صدماتی را که به اقتصاد کشور می‌خورد توضیح می‌دهد که از جمله مزایای کتاب است. نقشه‌های قدیمی که ضمیمه کتاب شده است، جالب توجه‌اند، به خصوص تصاویری که فراز و نشیب سرنوشت این دریاچه مهم را نشان می‌دهد و خاطره‌انگیز است.»

«جغرافیای تاریخی دریاچه اورمیه» در ۲۸۶ صفحه و با قیمت ۶۵ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز