خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ساختمانی که حریم منظری بقعه شیخ صفی‌الدین را مخدوش کرده، قلع و قمع خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۰۰۸

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از عزم قاطع برای قلع و قمع ساختمانی که حریم منظر بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را مخدوش کرده است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خبرها از ساخت و ساز ساختمانی شش طبقه در حریم منظری میراث جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی حکایت دارند، ساخت و سازی که با مجوز شهرداری و بدون رعایت ضوابط میراث فرهنگی در حال انجام است.

نادر فلاحی (مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل) در خصوص ساختمان شش‌طبقه‌ای که حریم منظری بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را مخدودش کرده است، گفت: هر چند این مجموعه از شهرداری مجوز ساخت تا شش طبقه را دارد که ما این احتمال را می‌دهیم این مجوز سهوا صادر شده، اما مجوز کمیسیون ماده ۵ را ندارد و ما خواستار قلع و قمع آن طبق ضوابط میراث فرهنگی هستیم. در این خصوص با هیچکس تعارف نداریم و به شهرداری نیز اعلام شده مجوزهای ساخت این مجموعه بر اساس ضوابط میراث جهانی باید منطبق شود.

به گفته او؛ در حال حاضر طبقه‌های ۵ و ۶ این ساختمان که حریم منظری مجموعه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی را مخدوش کرده، پلمپ شده‌اند و اقامه دعوا و شکایت‌ها نیز انجام گرفته است.

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط سازه تا ۶ طبقه بالا رفته و ساخت و ساز اصلی انجام نشده. با این وجود خواستار تخریب سازه‌های خارج از ارتفاع استاندارد برای میراث جهانی هستیم. اکنون نیز کار متوقف است.

فلاحی با تاکید بر اینکه مجوز ساخت و سازهای مجموعه طی چند سال اخیر صادر شده است، گفت: امیدوار هستیم این مجوز سهوا توسط شهرداری صادر شده باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز