خبرگزاری کار ایران

«زنگ تفریح» آغازگر جشنواره بین‌المللی «ایسکیا گلوبال» می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۷۳۶

جشنواره بین‌المللی «ایسکیا گلوبال» با «زنگ تفریح» از ایران آغاز به کار کند.

به گزارش ایلنا، فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد به بخش رسمی آثار کوتاه داستانی نوزدهمین دوره جشنواره جهانی «ایسکیا گلوبال» در ایتالیا راه یافت. 

جشنواره بین المللی ایسکیا گلوبال «Ischia Global Film Festival» امروز ۲۲ تیرماه (۱۳ ژوئیه) فهرست رسمی فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه نوزدهمین دوره خود را رسما اعلام کرد و فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد از ایران در بخش آثار کوتاه داستانی به رقابت می‌پردازد. «زنگ تفریح»، بیست و هفتم تیرماه، در روز گشایش جشنواره به نماش درمی آید. 

جشنواره جهانی «ایسکیا گلوبال» با هدف اعطای جایزه هنری به آثار درون‌مرزی و بین‌المللی که بر ارزش سینمای ایتالیا و سینما خارج از مرزهای ایتالیا افزوده اند، متولد شد. 

آثاری که به معرفی جغرافیای جهان خود، و واقعیت انسانی، تاریخی و اجتماعیِ زنده در آن می‌پردازد. مخاطب سینما می‌تواند به طور مستقیم با فرهنگ، سنت و زیبایی‌های جامعه از طریق این آثار ارتباط حسی مستقیم برقرار کند. 

«زنگ تفریح» برگرفته از ماجرای «دختر آبی» است و قصه‌ی یک دختر دبیرستانیِ یاغی را روایت می‌کند که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه‌ی فوتبال تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه آزادی برود. 

«زنگ تفریح» که بیش از ۲۵ حضور جهانی را پشت سر گذاشته، در جشنواره‌های شاخص مورد تأیید آکادمی اسکار از جمله جشنواره فیلم کوتاه ازمیر و جشنواره سینه لبو شیلی حضور داشته و از افتخارات آن می‌توان به کسب جایزه بهترین بازیگر از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» کانادا، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین جشنواره «آکسفورد» آمریکا و جایزه بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا اشاره کرد. 

از دیگر اهداف جشنواره «ایسکیا گلوبال» واکاوی، تجزیه و تحلیل سینمای بین الملل در ارتباط با پدیده‌ی گردشگری در سینما است. 

موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند. 

این فیلم کوتاه به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد تولید شده و محصول «شمید فیلم» است. 

پخش جهانی «زنگ تفریح» برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است. 

نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «ایسکیا گلوبال» «Ischia Global Film Festival» در این دوره به علت پاندمی کرونا از ۲۷ تیر تا سوم مرداد (۲۵-۱۸ ژوئیه) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز