خبرگزاری کار ایران

معرفی کتاب‌های تقریظ شده رهبر انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۶۶۵

کتابخانه فرهنگسرای اندیشه برای تابستان ۱۴۰۰ برنامه ویژه‌ای دارد و ۱۲ کتاب شاخص را معرفی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، فاطمه جمالو، رئیس کتابخانه فرهنگسرای اندیشه ضمن اشاره به لزوم معرفی کتاب‌های مفید به مخاطبین گفت: تولید کتاب در کشورمان بسیار بالاست و هر هفته آثار جدیدی به بازار نشر کشور اضافه می‌شود. در این بین یکی از سوالات اساسی که علاقه‌مندان به کتاب دارند این است که در این انبوه آثار چه کتاب‌هایی برای مطالعه مناسب‌تر است؟ از این روی، به نظر می‌رسد که معرفی کتاب‌های مناسب و سودمند برای عموم جامعه که متناسب با فرهنگ غنی کشورمان باشد، از ضروریات بسیار مهم است. 

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌ها برای شناخت کتاب‌های مفید مراجعه به افراد کتابخوان و بهره‌گیری از تجربیات آن‌هاست. بدون شک رهبر معظم انقلاب مصداقی برای این موضوع است. مروری بر بیانات ایشان و گفت‌وگو با اصحاب قلم به خوبی نشان می‌دهد که موضوع ادبیات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر انقلاب است. دیدارهای ایشان با اهالی شعر و ادب و گفت‌وگو با نویسندگان نشان می‌دهد که بسیاری از کتاب‌ها را مطالعه کرده و آن‌هایی که بهتر بوده‌اند را تقریظ کرده‌اند. 

جمالو با اشاره به برنامه جدید فرهنگسرای اندیشه با عنوان «خوشه‌چین» برای معرفی کتاب‌های مناسب گفت: فرهنگسرای اندیشه به منظور معرفی کتاب‌های خوب به عموم مردم، نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت رده‌های مختلف سنی در تابستان، دست به معرفی کتاب‌هایی زده است که تقریظ مقام معظم رهبری را دریافت کردند. از این روی، ۱۲ کتاب شاخص در طول ۱۲ هفته تابستان معرفی می‌شود. 

وی کتاب‌هایی که در ویژه برنامه «خوشه‌چین» مورد بررسی قرار می‌گیرند را معرفی کرد و گفت: از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «پایی که جا ماند»، «آن بیست و سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد»، «دختر شینا»، «آب هرگز نمی‌میرد»، «فرنگیس»، «در کمین گل سرخ»، «آتش به اختیار»، «آن مرد با باران می‌آید»، «بابانظر»، «گلستان یازدهم» و «اردوگاه عنبر» اشاره کرد که توسط نویسندگان جوان و با تجربه کشور در حوزه‌های مختلف نوشته شده است. 

رئیس کتابخانه فرهنگسرای اندیشه در پایان گفت: این کتاب‌های برگزیده دوشنبه‌های هر هفته از سوی فرهنگسرای اندیشه در قالب ویژه برنامه‌های مجازی معرفی شده و به صورت اجمالی بخش‌هایی از آن خوانده می‌شود. 

علاقه‌مندان برای تماشای این معرفی کتاب‌ها می‌توانند به شبکه‌های مجازی فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز