خبرگزاری کار ایران

رعایت پوشش اسلامی در قالب دو اصل پوشیدگی و سادگی، نتایج مهمی از لحاظ فردی و اجتماعی دربردارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۳۵۲

دبیر کارگروه مد و لباس به مناسبت هفته عفاف و حجاب نوشت: رعایت پوشش اسلامی در قالب دو اصل پوشیدگی و سادگی، آثار و نتایج مهمی از لحاظ فردی و اجتماعی دربردارد.

به گزارش ایلنا، دبیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته‌ عفاف و حجاب پیام منتشر کرد.

متن پیام مریم پورشهابی بدین شرح است:

ماجرای قیام مسجد گوهر شاد و اعتراض به کشف حجاب و در نهایت کشته و مجروح شدن جمع زیادی از زنان و مردان، آن هم در دوره ای که هر فردی در کشور مذهبی و علی الخصوص شرقی، پس از ارتباط با جوامع غربی تلاش می کرد تا با ادله ها وتفسیرهای شخصی از مساله حجاب و دین اسلام ،‌خود را از‌ حدو‌ حدود پوشش کاملتر دور کرده و حجاب را نوعی منع برای تسریع فعالیتهای خود اعلام میکرد؛ اتفاقی بود که شاید در نوع خود بی سابقه باشد. آن هم در جامعه ای که هر آنچه از آن سوی مرزها می آمد اعم از ایدئولوژی و یا کالاهای مصرفی برای برخی رنگ و بوی تازه داشت و به سرعت در بین آنها گسترش پیدا میکرد و به نوعی دچار اضمحلال عزت نفس، در جامعه خود شده بودیم و عده ای‌ نیز جامعه شرقی و ایرانی و‌ اسلامی را جامعه عقب مانده می دانسته و بدنبال پیشرفت با رنگ و لعاب غربی بودند.

حال و بعد از حدود 60 سال از این اتفاق و متعاقب آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پیشرفت روز افزون جامعه زنان در همه عرصه ها، بیش ازپیش، این موضوع ثابت شد که رعایت پوشش اسلامی در قالب دو اصل پوشیدگی و سادگی، آثار و نتایج مهمی از لحاظ فردی و اجتماعی در بردارد و براستی که اصالت و اعتبار یک بانو در عفت وی نهفته است و عفت نیز در گرو حجاب.... چه زیباست این تعبیر که فلسفه حجاب این است که زن در جامعه باشد اما نه به عنوان یک جنس مونث بلکه به عنوان یک انسان.

در حال حاضر نه تنها در کشورمان روز‌ خاص‌ سالگرد‌ ازدواج‌ حضرت‌ علی‌(ع) و‌ حضرت‌ زهرا(س)‌  ، به عنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده، بلکه  در کشورهای خارجی نیز روز یکم فوریه به عنوان (روز جهانی حجاب) نامگذاری شده است  و چه بسا اگر مجالی شود  زنان ایرانی تجربیات خود را در دوران چهل سال انقلاب و حضور فعالانه شان در تمامی عرصه های  علمی، ورزشی، اجتماعی،سیاسی و... را به تمامی کشورهای جهان ارائه دهند. لیکن همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بایستی  بر روی مساله حجاب کار هنری و کار زیبای تبلیغی صورت پذیرد.

به امید خداوند متعال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان در حوزه حجاب و عفاف دراین دوره گام های موثرتری برداشته و‌ امیدواریم‌ تمامی همکاران و دست اندرکاران‌ و‌ فعالان  این حوزه‌ نیز بتوانند با حرکتهای جهادی و موثر  قدمهای بزرگی برای این امر مهم بردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز