خبرگزاری کار ایران

کتاب «آمریکا تور وداع» به چاپ دوم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۸۵۲

کتاب «آمریکا تور وداع» اثر «کریس هجز» با ترجمه محمدعلی شفیعی برای دومین بار منتشر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «آمریکا تور وداع» نوشته کریس هجز با ترجمه محمدعلی شفیعی به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است. 

چاپ اول این‌کتاب اواخر خرداد امسال منتشر شده بود و حالا با نسخه‌های چاپ دوم به بازار آمده است. 

«افول آمریکا» از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر، مورد بحث بسیاری از صاحب‌نظران در داخل و خارج از ایالات متحده بوده است. اکثر قریب به اتفاق، افول را امری حتمی دانسته و آمریکای امروز را با امپراتوری رومِ در حال سقوط مقایسه می‌کنند. کتاب «آمریکا تور وداع» هم مانند دو کتاب «جامعه انحطاط‌زده» نوشته روس گرگوری دوتات و «در سایه قرن آمریکایی؛ ظهور و افول قدرت جهانی آمریکا» نوشته آلفرد مک‌کوی از آثار مجموعه‌ای است که با محوریت این‌موضوع، با همکاری این‌ناشر و موسسه مطالعات آمریکای شمالی و اروپای دانشگاه تهران منتشر می‌شود. 

کتاب «آمریکا تور وداع» اثر کریس هجز خبرنگار مستقل آمریکایی است که سال‌ها برای نیویورک تایمز قلم زده و جایزه پولیتزر را نیز در کارنامه دارد. او دو دهه از عمر خود را در خارج از آمریکا گذرانده و درگیری‌های آمریکای مرکزی، غرب آسیا و یوگسلاوی سابق را از نزدیک تجربه کرده و ظهور و سقوط قدرت‌ها و کشورها را با چشمان خود دیده است. 

هجز که فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد است، در این کتاب به موضوع افول آمریکا در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداخته و با ادبیاتی روان و سلیس، وضعیت رو به زوال ایالات متحده را از زبان مردم روایت می‌کند. نویسنده در کتاب پیش‌رو، داستان زندگی واقعی مردمی را از زبان خودشان نقل می‌کند که همه روزه با مشکلاتی که لاینحل به نظر می‌رسد، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکلاتی که به بخشی ذاتی از نظام ایالات متحده تبدیل شده و در حال به پائین کشیدن این کشور از اریکه قدرت است. 

چاپ دوم این‌کتاب با ۴۸۶ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز