خبرگزاری کار ایران

فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۲۴۲

فراخوان چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منتشر شد. این رویداد به صورت غیر رقابتی در شهر کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت غیررقابتی از تاریخ ۲۹ مهر تا ۲ آبان ماه ۱۴۰۰ در شهر کرمان برگزار خواهد شد. 
این جشنواره با حمایت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌گردد. 
فراخوان حاضر بنا بر اهداف و مأموریت‌های مشخص شده در آیین نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان موسیقی اقوام سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی موسیقایی هر منطقه تهیه و تنظیم شده است 

 ثبت نام در این جشنواره از طریق سامانه بامک از تاریخ ۲۰/۴/۱۴۰۰ تا ۲۰/۶/۱۴۰۰ انجام خواهد گرفت. 

موضوع جشنواره: 

موضوع اصلی »وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» براساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی تعیین شده است. هدف اصلی از انتخاب این موضوع جذب حداکثری هنرمندان شاخص این حوزه است. 
تعریف مفاهیم: 
سنت: مفهومی با مقبولیت عام و وفادار به قوم، شکل گیری خود به خود در یک مفهوم جمعی، تکامل جریان فرایند و مستمر، دگرش و تغییر و تحول، گزینش و انتقال بصورت شفاهی و عموما سنت عامل فرهنگ‌سازی گروه‌های اجتماعی است. 
اصالت: نوعی متر و معیار در ماهیت گذشته، ریشه‌های طبیعی و خلاقانه، تولید فی البداهه جمعی، عاملی در جهت انتخاب آنچه که باید تداوم پیدا کند، نقطه مقابل فرهنگ پذیری، نوعی ایده‌ی محافظت در از بین رفتن و یا در حال محو شدن می‌باشد و اصالت عاملی در روند ساخت ملت هاست که پایه‌های آن را اقوام تشکیل می‌دهند. 
آفرینش‌های درون قومی و بین قومی: خلق پدیده‌های موسیقایی اقوام عموما ازاین دو منظر قابل بررسی هستند که گاه بر اساس رفتار و نیازهای درون قوم و گاهی در ارتباطات بین اقوام بوجود می‌آیند. 

ستاد چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی با انتشار این فراخوان از کلیۀ هنرمندان حوزه موسیقی اقوام در عرصه‌های فعالیت‌های اجرای صحنه‌ای و فعالیت‌های پژوهشی دعوت می‌کند در صورت تمایل با مطالعه دقیق این فراخوان و ارسال آثار و مدارک لازم در برگزاری هرچه پربارتر این رویداد مشارکت کنند، درخواست‌های ارسالی پس از بررسی و تأیید کارشناسان هیئت انتخاب این امکان را خواهند یافت به چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی دعوت شوند. 

الف) بخش اجرای صحنه‌ای

آثار ارسالی مرتبط در این فراخوان در چهارچوب سه محور ارزیابی می‌شوند:
۱-سنت وهویت قومی، ۲- اصالت ۳-اجراهایی که از درون یک قوم خلق شده اند، و یا با محوریت پیوند بین موسیقی اقوام ایرانی شکل گرفته اند. این جشنواره ژانر محور نبوده و امکانی را برای حضور همه انواع موسیقی‌های آوازی وسازی شاخص فراهم آورده است که شناسایی و حضور نهایی گروه‌ها با تایید نهایی هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی انجام خواهد شد. 

شرایط ارسال اجراهای صحنه‌ای: 

- مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ ازطریق سامانۀ «بامک» است. 
 
- نمونه‌های تصویری اجراها به صورت ویدیویی می‌بایست با کیفیت مطلوب (بدون افکت یا هرگونه ویرایش در سامانه بامک بارگذاری گردد. 
 
- مدت زمان نمونه تصویری نباید از ۱۵ دقیقه کمتر باشد. 
 
- تعداد افراد برای اجرا، یک تا حداکثر سه نفر بر اساس اصالت‌های موسیقی هر منطقه خواهد بود. 
 
- حداقل سن برای شرکت در این بخش ۳۰ سال تمام است. 
 
- صرف ارسال مدارک تعهدی برای جشنواره در خصوص دعوت از متقاضیان ایجاد نخواهد کرد. 
 
- مدارک ارسالی در دبیرخانه جشنواره باقی مانده و مسترد نخواهد شد. 
 
- کمک هزینه سفرِ گروه‌ها بر اساس نرخ رسمیِ کرایه اتوبوس یا قطار محاسبه و پرداخت خواهد شد. 
 
- اقامت و پذیرایی از پذیرفته شدگان و ایاب و ذهاب درون شهری مرتبط بر عهده ستاد جشنواره است. 
 
- تعیین مکان، تاریخ، مدت و ساعت اجرا در اختیار ستاد جشنواره است. 
 
- به تمامی پذیرفته شدگان بخش فراخوان در صورت اجرا به صورت یکسان دستمزد و گواهی شرکت در جشنواره تقدیم خواهد شد. 
 
- این جشنواره پیش بینی می‌کند به دلیل محدودیت انتخاب اجراهای شاخص در روزهای برگزاری جشنواره، از ویدیوهای ارسالی نیز آثاری را برای بارگذاری در سایت جشنواره انتخاب خواهد کرد. 
 
- بدیهی است اسامی پذیرفته شدگان بخش فراخوان پس از بررسی هیئت انتخاب صرفاً از طریق پایگاه‌های رسمی جشنواره به شرح ذیل اعلام خواهد شد و مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات بر عهده متقاضیان است. 
www. nay. ir
www. ifmf. ir

دبیرخانه چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، با شماره تلفن۰۹۴۱۱۴۹۱۷۵۴ در تهران و ۰۳۴۳۲۴۶۰۹۸۸ درکرمان آماده پاسخگویی به سؤالات احتمالی متقاضیان است. 

ب) بخش فعالیت‌های پژوهشی: 

مقاله‌نویسی و کنفرانس‌های پژوهشی (داخلی و بین المللی) دو محور این بخش خواهد بود. 
مقاله‌ها باید مرتبط با موضوع جشنواره چهاردهم باشند:
وحدت در کثرت موسیقایی اقوام: سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی «. موضوع مقالات می‌تواند دیدگاههای وسیع‌تری رانیز در برگیرد همچون؛ شکل گیری گونه‌های نوظهور موسیقی نواحی ایران که بدنبال گسترش زندگی شهری، ظهور رسانه‌های جمعی و اینترنتی زمینه ساز گردش ایده‌های موسیقایی در اقوام مختلف شده است. 
کنفرانس‌های پژوهشی جشنواره متعاقبا از طریق سایت جشنواره اعلام خواهد شد. 

شرایط ارسال مقاله: 

- مهلت ارسال به دبیرخانه جشنواره تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ازطریق سامانۀ «بامک» است. 
 
- مقاله ارسالی نباید سابقاً در هیچ مجله¬ و مجامع علمی داخلی و خارجی و به هر زبان دیگری به چاپ رسیده باشند و یا در نوبت چاپ باشند. 
 
- مقاله باید دارای بخش‌‌های: چکیده فارسی و انگلیسی، واژگان کلیدی، مقدمه، روش تحقیق، بدنه تحقیق، نتیجه، پی‌‌نوشت‌ها و فهرست منابع باشند. اندازه این نوشتارها (با احتساب تمام بخش‌‌های مقاله) باید بین ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ کلمه باشد. 
 
- چکیده مقاله باید شامل بیان مسأله، هدف، چگونگی پژوهش، نکته‌ها، یافته‌‌های مهم و نتیجه باشد. این بخش باید به تنهایی بیان‌کننده تمام مقاله و به ویژه نتایج بدست آمده باشد. اندازه چکیده ۲۵۰ کلمه و لازم به ذکر است از ارجاع‌دهی در چکیده خودداری شود. 
 
- در مقالات پژوهشی الزامی است که واژگان کلیدی مقاله بعد از چکیده نوشته شوند. تعداد کلمات کلیدی بین ۳ تا ۵ کلمه است. 
- عناوین و شماره عکس‌‌ها، شکل‌ها و نمودارها در بالای آن‌ها و توضیحات مربوطه و مأخذ زیر آن‌ها ذکر شود و شماره هر یک از آن‌ها در داخل متن ارجاع داده شود. 
 
- اصلاحات و معادل‌های واژه‌‌ها، توضیحات و غیره باید در متن به ترتیب شماره‌‌گذاری شده و در پایان مقاله قبل از منابع در پی‌نوشت گنجانده شود. 
 
- نحوه ارجاع‌دهی به روش APA است. 
 
- صفحه اول باید به نام و نام خانوادگی نویسنده (نویسندگان)، عنوان (رتبه علمی)، آدرس، تلفن، ایمیل نویسنده (نویسندگان) اختصاص یابد و نام نویسنده مسئول و عهده‌دار مکاتبات با ستاره مشخص شود. به علاوه چنانچه مقاله استخراج شده از طرح پژوهشی یا رساله باشد، عنوان طرح پژوهشی یا رساله نیز در صفحه اول درج شود. صفحه دوم باید بدون نام و مشخصات نویسندگان و فقط شامل عنوان مقاله، چکیده و واژه‌‌های کلیدی به فارسی و انگلیسی باشد و در صفحات بعدی ادامه مطلب آورده شود. 
 
- نویسنده باید مقاله را به دو فرمت ووردآفیس و پی دی اف به جشنواره ارسال کند.
مهلت پذیرش آثار (چه اجرای صحنه‌ای و چه پژوهش و مقالات) حداکثر تا تاریخ ۲۰ شهریور است و پس از آن امکان بارگذاری و ارسال آثار در سامانه وجود ندارد. 

نحوۀ ثبت‌نام و ارسال آثار

برای ثبت‌نام در چهاردهمین جشنوارۀ موسیقی نواحی با مراجعه به سایت جشنواره www. ifmf. ir
با کلیک در قسمت فراخوان جشنواره، و یا با مراجعه به سامانۀ «بامک» به آدرس https://bamak.nay.ir ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید و کلیۀ اطلاعات عمومی خواسته شده را ثبت کنید. 
همچنین عکس پرسنلی و تصویر کارت ملی یا شناسنامه در سامانه بارگذاری شود. (این سامانه از ۲۰ تیرماه تا ۲۰ شهریور فعال خواهد بود). 
 
۱-برای ثبت‌نام نیازی نیست کلیۀ مراحل ثبت‌نام و ورود اطلاعات عمومی و شرکت در جشنواره را به یکباره و در یک مرحله انجام دهید؛ میتوانید ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرده و اطلاعات عمومی خود را وارد کنید و سپس ثبت‌نام در جشنواره و بارگذاری فایل‌های ویدئویی و متنی خود را تکمل کنید. 
 
۲- برای ثبت فیلم با تلفن همراه دقت داشته باشیدتلفن همراه خود را به صورت افقی گرفته و سپس ویدئو را ضبط کنید. 
 
۳-هنگام ثبت نام در قسمت اجرای صحنه‌ای ثبت عنوان گروه و یا برنامه الزامی است. 
 
۴-فرمت‌های مجاز فایل‌های تصویری ضبط‌شده MP4 و WMA است. چنانچه با فرمت‌های دیگری ویدئو را تهیه کرده‌اید، حتماً با استفاده از نرم‌افزارهای تبدیل ویدئو، آن را به فرمت‌های قابل قبول تبدیل کنید. 
 
۵- حجم ویدئو بارگذاری شده در این سامانه حداکثر ۱۰۰ مگابایت در نظر گرفته شده است البته در صورتی که یک ویدیو توسط هیات انتخاب جشنواره پذیرفته شود برای پخش ویدیودر فضای مجازی از متقاضی درخواست خواهد شد، ویدیو را با کیفیت بالا بصورتCD, DVD به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
 
۶-تمامی اعضای یک گروه به عنوان نوازنده یا خواننده نقش دارند می‌بایست به صورت مجزا در سامانه بامک ثبت نام کرده باشند. 
 
۷- به منظور راهنمایی بیشتر درباره چگونگی و مراحل ثبت نام با ایمیل bamak@nay. ir مکاتبه کرده یا با شماره تلفن ۰۹۰۳۴۴۸۳۲۹۱ (در ساعات کاری) تماس حاصل کنید. 
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این جشنواره با شماره‌های دبیرخانه جشنواره ۰۹۴۱۱۴۹۱۷۵۴ در تهران و ۰۳۴۳۲۴۶۰۹۸۸ در کرمان مطرح کنید.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز