خبرگزاری کار ایران

هنرستان هنرهای زیبای کاشان راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۲۲۶

با توجه به درخواست مسئولان شهرستان کاشان و حمایت و هماهنگی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد هنرستان هنرهای زیبای کاشان در سال جاری راه‌ندازی شود.

به گزارش ایلنا، نشست هماهنگی تأسیس هنرستان هنرهای زیبای کاشان با حضور سیدمجتبی حسینی  (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری)، علی‌اکبر مرتضایی؛ (فرماندار ویژه کاشان)، میثم نمکی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان)، مجید نسیمی (معاون اداره کل نوسازی استان اصفهان)، محمد کتابچی (رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان) و جمالی‌فرد (نماینده اداره کل فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش) برگزار شد. 

در این نشست، بنا به درخواست مسوولان شهرستان کاشان، مقرر شد که هنرستان هنرهای زیبای کاشان، با حمایت و هماهنگی تخصصی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و اختصاص ساختمان از سوی خیرین مدرسه‌ساز کاشان، در سال جدید راه‌اندازی شود. 

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: امروز ۱۱۱ سال از تأسیس مدرسه صنایع مستظرفه توسط کمال‌الملک می‌گذرد و این مدرسه نه تنها پایه و اساس هنرستان‌های هنرهای زیبا بلکه اساس تشکیل وزارت فرهنگ و هنر آن دوره و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز است. از سال ۱۲۸۹ (ه. ش) که نخستین هنرستان راه‌اندازی شد تا سال ۱۳۶۸، کشور فقط ۸ هنرستان داشت و از سال ۶۸ تا سال ۷۶.۱۸ هنرستان دیگر اضافه شد و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ هم ۱۳ هنرستان دیگر راه‌اندازی شد. تعداد هنرستان‌ها از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ تغییری نکرد و ۳۹ هنرستان فعال بود. اما در چهارسال اخیر، ۱۷ هنرستان جدید تأسیس شده است یا تا اول مهرماه سال جاری، راه‌اندازی می‌شود. 

حسینی ادامه داد: هنرستان‌ها مراکز مهم و معتبر آموزش هنر هستند که حاصل آن‌ها قابل احترام و اعتناست. فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها، امروز از هنرمندان نامدار کشور هستند و به حوزه‌های جدی هنر می‌یردازند. 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کاشان ظرفیت‌های مهم فرهنگی و هنری دارد و از گذشته یک نمونه خاص در اقتصاد فرهنگ و هنر بوده است و امروز نیز می‌تواند با توجه به سرمایه‌های انسانی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان الگویی در زمینه اقتصاد فرهنگ و هنر معرفی شود. با توجه به ویژگی‌های کاشان، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا می‌تواند به جریان فرهنگی و هنری کاشان کمک کند. 

محمد کتابچی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کاشان نیز در این نشست با قدردانی از معاونت امور هنری، گفت: ما فضاهایی را برای هنرستان هنرهای زیبا در نظر داریم و در آینده نیز مجموعه‌ای برای آموزش هنر و هنرستان هنرهای زیبا احداث خواهدشد. 

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کاشان گفت: با توجه به ظرفیت و جایگاه فرهنگی کاشان، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا با همکاری نهادهای کاشان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز و موافقت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز