خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر جمهوری ارمنستان با مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۳۷۶

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کرد.

 

به گزارش ایلنا، «آرتاشس تومانیان» سفیر جمهوری ارمنستان، ضمن بازدید از بنیاد سینمایی فارابی با «علیرضا تابش»، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، دیدار و گفتگو کرد. 

بر اساس این خبر، در این دیدار، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن خیرمقدم به سفیر ارمنستان و هیئت همراه، به مرور پیشینه روابط سینمایی فی‌مابین مرکز ملی فیلم ارمنستان و بنیاد سینمایی فارابی پرداخت. 

علیرضا تابش با برشمردن مفاد تفاهم‌نامه بین نهادهای سینمایی دو کشور، از فیلم «یه‌وا» به عنوان اولین تجربه موفقیت‌آمیز تولید مشترک بین دو کشور ذیل این تفاهم‌نامه یاد کرد که با توفیق و اقبال بین‌الملل فراوان روبرو شده است و می‌تواند زمینه‌ساز ادامه همکاری‌های مشترک در تولید فیلم باشد. 

او به سابقه پر افتخار سینمایی دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران در حوزه دیپلماسی سینمایی فعالیت‌های گسترده و موفقی داشته و از طرفی حضور فیلم‌ها و هنرمندان ارمنستان در جشنواره‌های بین‌المللی، همچون جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، گسترده و چشمگیر بوده است که امیدواریم با همت و تلاش طرفین، این ارتباطات تعمیق و گسترش یابد. 

تومانیان، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران نیز با برشمردن چندلایه‌بودن روابط ایران و ارمنستان، به روابط حسنه دو دولت مبتنی بر روابط دوستانه و عمیق دو ملت اشاره کرد. 

سفیر جمهوری ارمنستان در تهران، با ذکر رخدادهای مهم فرهنگی و هنری، همچون جشنواره «زردآلوی طلایی» در ایروان، خواستار تداوم همکاری‌ها و حضور بیشتر سینماگران و نهادهای تخصصی سینمای ایران در این رویداد مهم هنری شد. 

این ملاقات با حضور آقایان «یارالیان» رایزن سفارت جمهوری ارمنستان، «شیرخانی» کارشناس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، «فریدزاده» معاون بین‌الملل، و «سیمونیان» مدیر خدمات آرشیو فیلم بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. 

 بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای ارمنستان مهرماه ۱۳۹۶ به منظور گسترش همکاری‌های سینمایی بین دو کشور، یک تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که این تفاهم‌نامه بهمن ۱۳۹۹ به مدت سه سال تمدید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز