خبرگزاری کار ایران

بررسی «میدان جوانان سابق» توسط انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۸۵۸

نشست کارگروه نمایش انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، درباره مستند «میدان جوانان سابق» ساخته «مینا اکبری» شب گذشته در کلاب‌هاوس انجمن برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید با حضور کارگردان اثر، شماری از منتقدان، مستندسازان و روزنامه‌نگاران برگزار شد. 

در ابتدا مینا اکبری درباره چگونگی شکل‌گیری این مستند گفت: «میدان جوانان» براساس عکسی که در دوران روزنامه‌نگاری توسط عباس کوثری در میدان جوانان سابق گرفته شده بود، شکل گرفت. 

وی ادامه داد: یکی از بهترین و شیرین‌ترین دوران زندگی خودم و همکارانم که با دوران اوج روزنامه‌نگاری و تعدد و تیراژ بالای روزنامه‌ها همراه بوده را تجربه کردم و همیشه علاقه‌مند بودم خاطراتم را از آن روزها برای مخاطب روایت کنم. به همین دلیل با هزینه اولیه بسیار کمی ساخت فیلم را آغاز کردم و امیدوار بودم در ادامه کار بتوانم تهیه‌کننده پیدا کنم. 

اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: در مسیر پژوهش فیلم به‌صورت کاملا اتفاقی، توسط لیلی فرهادپور، روزنامه‌نگار سابق و بازیگر فعلی سینما، پی می‌بردم که فیلمی توسط ابراهیم مختاری از روز بازشدن پلمپ روزنامه‌ای که در آن مشغول کار بوده، موجود است. که با پیگیری‌ها موفق شدم تا راش‌های فیلم را به‌دست آورم و این راش‌ها بخش‌های تاریخی از «میدان جوانان سابق» را شکل می‌دهد. 

وی تاکید داشت: شاید در درونمایه این فیلم رفتارهای سیاسی گروه‌های مختلف دیده شود، اما فیلم یک فیلم خودبیانگر و دارای رویکردی تاریخی است. 

گفتنی است، در پایان تعدادی از عوامل و شخصیت‌های فیلم که در این نشست حضور داشتند، دیدگاه‌های خود را بیان کردند و فیلم «میدان جوانان سابق» را با توجه به اکران‌های گسترده و موفقیت‌های بین‌المللی، یکی از فیلم‌های مهم مستند در این دهه برشمردند. 

نشست کارگروه نمایش انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، هر سه‌شنبه ساعت ۲۲:۰۰ در کلاب‌هاوس انجمن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز