خبرگزاری کار ایران

قطع کننده زنجیره ویروس شایعه باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۷۴۶

به گزارش ایلنا، در فضای مجازی اخبار و اطلاعاتی منتشر می‌شود که غالباً با انگیزه‌های مختلف سیاسی، تبلیغاتی و یا جذب فالوور تولید می‌شوند و ما هم بدون اطلاع از اهداف پشت پرده بعد از خواندن، آن‌ها را بازنشر می‌دهیم و با دیگران به اشتراک می‌گذاریم؛ غافل از اینکه ناخواسته به زنجیره انتقال شایعه تبدیل شده‌ایم؛ درست مثل زنجیره انتقال یک ویروس!

سرعت انتشار شایعه در فضای مجازی نسبت به فضای واقعی بیشتر است. تعداد فرستندگان شایعه و مخاطبان آن نیز بیشتر است و به دلیل اینکه مخاطبان و فرستندگان همدیگر را نمی‌بینند این موضوع تقویت شده و هرکسی ماجرا را هر طور که دوست دارد، روایت می‌کند.

حال برای قطع انتقال ویروس شایعه در فضای مجازی چه‌کاری باید انجام دهیم؟ ابتدا ببینید خواندن خبر چقدر شما را احساساتی می‌کند. معمولاً اخباری که بیش از حد شما را ناراحت می‌کنند یا می‌ترسانند صرفاً یک پیام تبلیغاتی است. خبرهای فوری و محرمانه هرگز فرصت ارائه جزئیات ندارند که این موضوع با فوری بودن آن در تضاد است.

شما به‌عنوان یک مخاطب هوشیار باید ابتدا تیتر و محتوای خبر را به‌طور کامل بخوانید و تا زمانی که از صحت خبر مطمئن نشدهاید آن را منتشر نکنید. بیایید قطع کننده زنجیره ویروس شایعه در فضای مجازی باشیم.

#سواد رسانه ای

#فضای_مجازی

#شبکه های اجتماعی

#شایعه

حجم ویدیو: ۱۲.۵۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۲۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز