خبرگزاری کار ایران

قصه سنگلج منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۵۵۷

ششمین نشریه ستادگردشگری شهرداری تهران با عنوان «روایت تهران، قصه سنگلج» منتشر شد.

به گزارش ایلنا، نشریه روایت تهران «قصه سنگلج» با هدف آشنایی علاقمندان به اماکن گردشگری و هویتی محله‌های سنگلج، بازار و دولت قدیم در ۸۴ صفحه تهیه و منتشر شد.

در این نشریه که به معرفی بناهای تاریخی، فرهنگی و موزه‌های پایتخت در غرب منطقه ۱۲ پرداخته است در خصوص چگونگی شکل گیری کاخ موزه گلستان به عنوان مهم‌ترین  بنای تاریخی دارالخلافه، ماجرای آقای گدار و طاق کسری در موزه ملی ایران باستان، نخستین تلاش‌های معماری معاصر برای تلفیق معماری هخامنشی و اروپا در موزه بانک ملی، قصه زندگی استاد مجسمه ساز در موزه صنعتی، کتابخانه و موزه ملی ملک یادگار بزرگترین واقف ایران،  خانه «حاج حسین ملک» اتاق مخمل، عمارت «حسام لشکر» و دارلفنون یادگار امیر کبیر اشاره دارد.

همچنین در قسمت‌های دیگر این نشریه موزه‌های آبگینه و سفالینه، ارتباطات، جواهرات ملی، پمپ بنزین، صلح و عبرت معرفی شده و به تاریخ به وجود آمدن این موزه‌ها پرداخته است.

علاقمندان برای دسترسی آنلاین به نشریه «روایت تهران، قصه سنگلج» می‌توانند به سامانه جامع گردشگری شهرداری تهران به نشانی visit. Tehran. ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است پیش از این ویژه نامه‌های ری، شمیران، قصه۱۱، قصه طبیعت و قصه ماه رمضان توسط ستادگردشگری منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز