خبرگزاری کار ایران

داوران مسابقه «هورخش کمیکس» معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۳۵

​داوران اولین دوره مسابقه طراحی و نویسندگی «هورخش کمیکس» معرفی شدند.

به گزارش ایلنا، امید ابراهیم، اشکان رهگذر و کیاوش جاهد پارسا آثار رسیده به مسابقه «هورخش کمیکس» را از اوایل مرداد ماه با به پایان رسیدن مهلت ارسال آثار داوری می‌کنند. 

اولین دوره مسابقه «هورخش کمیکس» به‌منظور افزایش تنوع آثار منتشر شده، حمایت از چاپ و نشر کمیک و کمک به هنرمندان خلاق و بااستعداد باهمت انتشارات هورخش برگزار می‌شود. استودیو انیمیشن هورخش از سال ۱۳۹۵ وارد حیطه طراحی و چاپ کمیک شده است و تاکنون در این زمینه به شکل داخلی و بین‌المللی فعالیت داشته است. 

امید ابراهیم، گرافیست و استاد دانشگاه است. او دارای مدرک کارشناسی تصویرسازی از دانشگاه Angers فرانسه و مدرک کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه Rennes فرانسه است. برخی از آثار ابراهیم در حوزه تبلیغات و تصویرسازی در موزه هنرهای Rennes به نمایش درآمده‌اند. از همان دوران تحصیل در فرانسه او شروع به طراحی کمیک استریپ کرد. ابراهیم پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و مدرس و هیئت‌علمی دانشگاه هنر و معماری شد. او هم‌زمان با شرکت‌های تبلیغاتی آغاز به کار کرد که این فعالیت‌ها هم‌اکنون نیز ادامه دارد. 

اشکان رهگذر، نویسنده و کارگردان انیمیشن و مدیرعامل استودیو «هورخش» است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد تصویرسازی است و از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در رشته انیمیشن از مرکز صبا آغاز کرده است. سپس در سال ۱۳۸۷ به شکل رسمی استودیوی انیمیشن خودش را بانام «هورخش» تأسیس کرد. رهگذر در آسیفای هالیوود نیز عضویت دارد. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» که تاکنون موفق به دریافت ۱۵ جایزه ملی و بین‌المللی و نمایش در بیش از ۳۲ کشور شده است، اولین فیلم بلند اوست. رهگذر سابقه ساخت بیش از ۲۰ عنوان انیمیشن کوتاه، موزیک ویدیو، مجموعه انیمیشن و تیزر تبلیغاتی در کارنامه هنری‌اش دارد. همچنین او، نویسنده و سرپرست طراحی شش عنوان کمیک (رمان گرافیکی) پیرامون انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» بوده است. 

کیاوش جاهد پارسا فارغ التحصیل رشته تصویرسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است که پیش‌ازاین به‌عنوان طراحی کاراکتر و استوری برد در ساخت انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» همکاری داشته است. همچنین او دو انیمیشن کوتاه «هفت پیکر» و «در امواج سند» را کارگردانی کرده است که انیمیشن کوتاه «در امواج سند» برنده بهترین انیمیشن کوتاه از اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کیش شده است. جاهد پارسا در حال حاضر سرپرست بخش کمیک در استودیو هورخش است. 

همچنین اسامی برندگان این مسابقه از طریق سایت و صفحات شبکه‌های اجتماعی استودیو هورخش تا پایان مرداد ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز