خبرگزاری کار ایران

براساس اعلام سیدصادق موسوی؛

جشنواره فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره‌های اسکار کوآلیفای پیوست

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۶۳۴

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در نشست رسانه‌ای از اضافه شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به فهرست جشنواره‌های اسکار کوآلیفای خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست رسانه‌ای که صبح امروز شنبه ۱۲ تیرماه با حضور سیدصادق موسوی (مدیر انجمن سینمای جوانان ایران) در محل سازمان سینمایی برگزار شد، موسوی با اشاره به اینکه حامل پیام شیرینی است، گفت: درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران باید بگویم که سی و هشتمین دوره خود را امسال برگزار خواهد کرد و انجمن سینمای جوانان ایران متولی برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران بوده و هست. من نیز تاکنون چهار دوره در این جشنواره به عنوان دبیر حضور داشتم و در این مدت همواره می‌دیدم که چه استعداد‌هایی در حوزه فیلم کوتاه وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار فستیوال متفاوت در جهان برگزار می‌شود که بیشتر این جشنواره‌ها جشنواره‌های غیراصلی هستند. البته جشنواره‌هایی هم هستند که در فیلم کوتاه جریان ساز و معتبر هستند. 

موسوی اظهار کرد: امروز جشنواره فیلم کوتاه تهران معتبرترین جشنواره غرب آسیا است.‌ این جشنواره از لحاظ قدمت و حضور مهمانان و فیلمسازان معتبر در جایگاه بالایی قرار دارد. جایزه جشنواره هم در حد خود مبلغ بالایی است. اگر مجموع مولفه‌ها را در کنار هم قرار دهیم قطعا جشنواره بزرگی است. ما در بخش بین الملل تصمیم گرفتیم که این جشنواره را در بین جشنواره اسکار کوآلیفای قرار دهیم. 

وی عنوان کرد: روز پنجشنبه ۳۰ ژوئن جشنواره فیلم کوتاه تهران اسکار کوآلیفای شد. در حال حاضر کشورهای کمی این افتخار را کسب کرده‌اند و الان یکی از جشنواره‌ها برای ورود به اسکار جشنواره فیلم کوتاه تهران است. بیش از ۴۵۳۲ فیلم از ۱۲۸ کشور در حال حاضر برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران ثبت نام و اعلام حضور کرده‌اند که با اعلام این خبر این تعداد سه برابر خواهد شد. 

وی در ادامه گفت: جشنواره تهران تنها جشنواره‌ای است که ثبت نام در آن بدون دریافت هزینه سا. به دلیل تحریم‌ها ما نمی‌توانیم حق ثبت نام دریافت کنیم، اگر می‌توانستیم ثبت نام با دریافت هزینه داشته باشیم می‌توانستیم ۲۵۰هزار دلار درآمدزایی کنیم. 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: ما تنها جشنواره‌ای هستیم که با شرایط و قواعد خودمان در این بخش حضور داریم. هر فیلمی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه بزرگ را دریافت کند، می‌تواند مستقیما در جشنواره اسکار حضور داشته باشند.

موسوی خاطرنشان کرد: دو نکته‌ای که جشنواره تهران را متفاوت کرده است رایگان بودن و دیگری قدمت و سابقه‌ای است که با قواعد فرهنگی خود توانسته است پیوسته برگزار شود و حالا نیز یکی از دروازه های ورود به اسکار شده است. در حال حاضر ۱۲۷ رویداد سینمایی اسکار کوالیفای و ۴۲ تای آن مربوط به آمریکا هستند. ما نیز با توجه به قرارگیری در لیست جشنواره های مورد تایید اسکار باید هر سال ۱ تا ۱۵ اکتبر اعلام کنیم کدام فیلم موفق به دریافت جایزه بزرگ جشنواره مان شده است و آن فیلم مستقیم به لیست اسکار برای ارزیابی وارد می‌شود. 

وی ادامه داد: درباره درج لوگوی اسکار در جشنواره فیلم کوتاه تهران قواعدی وجود دارد که باید رعایت شود. فیلم منتخب جایزه بزرگ نیز باید یکم تا پانزدهم اکتبر هر سال به اسکار اعلام شود. جشنواره سی و هشتم نیز تا ۱۵ مرداد در بخش ملی به ثبت نام خود ادامه می‌دهد. بیش از ۲۷۲ فیلم ایرانی تا امروز در این رویداد ثبت نام کرده‌اند و فرصت هنوز ادامه دارد. در سال گذشته با ۱۰ مدرس بین المللی ۲۰ نشست تخصصی برگزار کردیم و ۳۳ هزار نفر شاهد لایوهای آموزشی جشنواره فیلم کوتاه تهران در دوره ۳۸ بودند. امیدواریم در دوره سی و هشتم نیز این بخش را با قوت ادامه دهیم. امید است جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران همچنان افتخارآفرین باشد. در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ حضور بین‌المللی از سینمای کوتاه در رویدادها و جشنواره‌های مهم جهان داریم و خوشحالیم که جشنواره فیلم کوتاه تهران به عنوان یک نهاد پیوسته با آکادمی اسکار ثبت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز