خبرگزاری کار ایران

کارگاه سه روزه فیلمسازی با والتر مرچ و تقی امیرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۰۳۱

والتر مرچ یکی از برجسته‌ترین تدوین‌گران سینمای جهان به همراه تقی امیرانی کارگردان مستند «کودتای ۵۳» در کارگاهی سه روزه تجارب خود در فیلمسازی را برای علاقه‌مندان ایرانی به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش ایلنا، در این کارگاه سه روزه که به همت مدرسه فیلم ماجرا به صورت آنلاین و با ترجمه همزمان فارسی در روزهای ۱۱ تا ۱۳ تیرماه برگزار می‌شود تقی امیرانی از تجربه به‌عنوان مستندساز در ساخت مستند کودتای ۵۳ و والتر مرچ از رابطه تدوین و داستان‌گویی در سینما با علاقه‌مندان به سینما صحبت می‌کنند. 

والتر مرچ یکی از برجسته‌ترین تدوین‌گران و طراحان صدا در تاریخ سینمای هالیوود است که تدوین فیلم‌های درخشانی چون «پدرخوانده»، «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی»، «اینک آخرالزمان»، «مکالمه» و «نشانی از شر» را در کارنامه خود دارد. او دو بار بابت صداگذاری و میکس صدای فیلم «اینک آخرالزمان» و «بیمار انگلیسی» جایزه اسکار بهترین صداگذاری و میکس صدا را دریافت کرد. 

مرچ همچنین در سال ۱۹۹۶، برای تدوینِ فیلمِ «بیمار انگلیسی» برنده جایزه اسکار بهترین تدوین و جایزه بفتای بهترین تدوین شد.

تقی امیرانی، فیلمساز ایرانی ساکن بریتانیاست که کارگردانی مستند تحسین‌شده «کودتای ۵۳» را به‌عهده داشته است. «کودتای ۵۳» پربیننده‌ترین مستند چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز