خبرگزاری کار ایران

در مراسم ترحیم دو خبرنگار ایسنا و ایرنا مطرح شد؛

خبرنگاران مدتهاست که با همه‌ی سختی‌ها از روح و روان خود مایه می‌گذارند/ مرگ مهشاد و ریحانه باید مقدمه‌ای باشد برای صیانت از خبرنگاران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۲۱۹

مراسم ترحیم دو خبرنگار ایسنا و ایرنا امروز ساعت ۱۸ در محیط باز پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب با حضور علی ربیعی (سخنگوی دولت) و عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم ترحیم دو خبرنگار ایسنا و ایرنا امروز ساعت ۱۸ در محیط باز پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی واقع در خیابان انقلاب با حضور علی ربیعی (سخنگوی دولت)، عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، پیروز حناچی (شهردار تهران) عیسی کلانتری (رئیس سازمان محیط زیست)، معصومه ابتکار (معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور)، مسعود پزشکیان (نماینده ادوار مختلف مجلس) و تعدادی از مدیران مسئول رسانه‌ها و خبرنگاران برگزار شد. 

در این مراسم علی ربیعی (سخنگوی دولت) ضمن تسلیت به خانواده این دو خبرنگار و همچنین همکاران رسانه‌ای آن‌ها گفت: شکل‌گیری ایسنا بخشی از خاطرات زندگی من است و بودن در کنار بچه‌های ایسنا را باعث مباهات می‌دانم. به خانواده‌ی این دو عزیز و پسری که قرار بود لباس دامادی به تن بپوشد تسلیت می‌گویم و مطمئنم این حادثه می‌تواند بتعث تحولاتی در چند حوزه شود. 

وی ادامه داد: اول اینکه باید بدانیم که همه‌ی اعضای رسانه از خبرنگار گرفته تا عکاسان و دبیران و سرویس و مدیران مسئول همه شرایط سختی دارند. امروز این دو خبرنگار ما – مهشاد و ریحانه – جان دادند ولی مجموعه‌ی بچه‌های رسانه‌ای مدتهاست که با همه‌ی سختی‌ها از روح و روان خود مایه می‌گذارند. 

علی ربیعی تاکید کرد: قطعا تجدید نظر در پروتکل‌های اعزام به ماموریت‌ها، الزامی است که همکاران ما در دولت به کمک نهادهای مدنی صنفی دنبال می‌کنند. 

وی با اشاره به تصادفات جاده‌ای و آمار ۱۷۰۰۰ قربانی این تصادفات در سال ۹۸ گفت: مسئله‌ی بعدی که این حاثه باید به ما تلنگر بزند تصادفات جاده‌ایست. ما نیازمند فرهنگ‌سازی و نظارت بیشتر هستیم. باید در نوسازی وسایل نقلیه اقدامات اساسی انجام دهیم و خون این دو عزیز باید موجب سیاستگذاری معطوف به کاهش تصادفات جاده‌ای شود. 

ربیعی تاکید کرد: وقتی تصادفی اتفاق می‌افتد و افرادی در آن تصادف از دست می‌روند تنها یک نفر از دست نرفته، بلکه روح و حرارت زندگی و خروارها عشق و محبت و خاطره به زیر خاک رفته است. مهشاد و ریحانه فقط یک اسم نبودند؛ روح و اصل و جریان زندگی بودند. 

ربیعی در پایان گفت: با اشاره به خاطره‌ی از دست دادن فرزندش گفت: من ده سال به وسایل و اتاق فرزند دست نزدم و برای خود از او یادگار داشتم. هنوز هم بعد از سال‌ها گاهی به دنبال پسرم می‌گردم، برای همین خیلی خوب حال و روز پدر این دو عزیز را متوجه می‌شوم. 

در ادامه این مراسم عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده، همکاران این دو خبرنگار و جامعه‌ی رسانه‌ای گفت: این اتفاق برای ما بسیار سنگین بود. خبرنگاران که خود همیشه راوی بودند در اینجا به موضوع روایت تبدیل شدند و جایگاه و موقعیتشان تغییر یافت. 

صالحی با اشاره به مسئولیت‌پذیری این خبرنگاران گفت: بیش از ۲۰ نفر از خبرنگاران ما در این اتوبوس بودند و این سفر یک سفر کاری و رسانه‌ای و در جهت ایفای مسئولیت بود. و این نشان می‌دهد این خبرنگاران ما تا چه حد انسان‎های دغدغه‌مندی بودند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: مهشاد کریمی در آستانه‌ی مهم‌ترین اتفاق زندگی خود سفر کاری را ترجیح داد و این موضوع ساده‌ای نیست که از آن بگذریم. 

صالحی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در سوانح جاده‌ای گفت: ۱۷۰۰۰ هزار سالانه آمار مرگ و میر از خبرهای بد این کشور است و امروز که خبرنگاران ما در این اتفاق ما را به سوگ نشانده‌اند جامعه‌ی رسان‌ای می‌تواند این موضوع را بیش از گذشته به عنوان یک موضوع مهم مورد مطالبه قرار دهد. و سوگ این عزیزان مقدمه‌ای باشد برای این این حوادث. 

وی تاکید کرد: این اتفاق تلخ باید دریچه‌ای باشد به سوی روشنایی و مقدمه‌ای باشد برای صیانت از جامعه‌ی خبرنگاری در مقابل حوادثی مشابه که در این صورت این اتفاق به همه‌ی تلخی‌اش دریچه‌ای به روشنایی باز خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز