خبرگزاری کار ایران

روایتی از سیر تاریخی سفر، گردشگری، مهمان نوازی و حمل و نقل در قرن ۱۴

نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۶۳

نخستین «سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران» ۲۷ و ۲۸ مهر ماه در پارک ملی علوم و فناوری نرم و صنایع فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، نخستین سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با هدف مطالعه، گردآوری، بازخوانی وآسیب‌شناسی سیر تاریخی و روند شگرف تغییر و تحولات، عوامل تأثیر گذار و فرصت‌ها و تهدیدها در سده ۱۴ برگزار می‌شود.

سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با دعوت از اندیشمندان، استادان، متخصصان و صاحب نظران و انجام مطالعات، گردآوری مستندات، تدوین یادداشت‌های علمی و تاریخی، به منظور آمادگی هرچه بیشتر برای آغاز سده جدید خورشیدی، با هدف بازخوانی روند تاریخی و سیر تحولات و عوامل مؤثر در موفقیت‌ها و آسیب‌شناسی سفر و گردشگری در سده ۱۴، سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها، ساختار و اقدامات اجرایی بویژه در رویدادهای مؤثر سده اخیر، تحلیل وضعیت، ترسیم چشم‌انداز و پیشنهاد راهکارها و نقشه راه آینده در عرصه گردشگری و صنایع وابسته به ویژه سفر، حمل و نقل، هتلداری، پذیرایی و مهمان نوازی، سمپوزیوم با برگزاری نشست‌های گفتمانی موضوعی، سخنرانی، ارائه مقاله، گردآوری و تولید فیلم مستند، انتشار کتاب و ویژه نامه‌های مرتبط برگزار می‌شود.

سمپوزیوم یکصد سال گردشگری ایران با تشکیل ۱۳ کارگروه تخصصی شامل کارگروه حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی و دریایی، هتل و مراکز اقامتی و تجهیزات اقامتی، اقامتگاه‌های بومی، سنتی و تار یخی، مهمان نوازی، پذیرایی، خوراک غذا و نوشیدنی و خدمات بین راهی، خدمات مسافرتی و گردشگری (سفرهای داخلی، خروجی و ورودی)، سفرهای فرهنگی، زیارتی، طبیعت گردی، ورزشی و گردشگری سلامت، خدمات ویزا، کنسولی، گمرکی و امور مرزی، راهنمایان گردشگری و مطالعات ایران از نگاه سفرنامه نویسان خارجی قرن ۱۴، ایران از نگاه خبرنگاران خارجی و نویسندگان مطرح قرن، خدمات شهری و شهرداری‌ها، قوانین و مقررات اداری و اتاقهای بازرگانی، در راستای اهداف تبیین شده گام برداشته و به صورت آنلاین و حضوری در نیمه دوم سال جاری (مهرماه) همزمان با پایان سده برگزار خواهد شد.

محورهای این سمپوزیوم عبارت است از سفر و حمل و نقل، اقامت و مهمان نوازی، پذیرایی، غذا و نوشیدنی، جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری، خدمات مسافرتی و گردشگری که مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی میزبان شرکت کنندگان است.

گفتنی است، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیکی ایران، کمیته موزه‌های ایران، شورای هماهنگی سازمان‌های غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزاری این رویداد را برعهده دارند.

همچنین نشست خبری نخستین «سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران» روز یکشنبه سیزدهم تیر ماه سال جاری ساعت ۱۳ ظهر در پارک ملی علوم و فناوی‌های نرم و صنایع فرهنگی هم در قالب حضوری و هم در بستر مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز