خبرگزاری کار ایران

استفاده از خودرو از رده خارج شده دلیل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران/ قصور سازمان دعوت‌کننده و راننده باعث بروز حادثه شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۶۰۹

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور از دلایل واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در ارومیه و سربازان معلم در یزد گفت.

به گزارش ایلنا، سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور با حضور در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» در روز دوشنبه ۷ تیرماه، پیرامون موضوع واژگونی اتوبوس خبرنگاران و سربازان معلم که به تازگی در استان ارومیه و یزد رخ داد و منجربه فوت دو تن از خبرنگاران و ۴ تن از سربازان شد، بیان کرد: از اتفاق پیش آمده بسیار متاسف و متاثریم. درباره تصادف پیش آمده، فرمانده ناجا سردار اشتری به پلیس راهور دستور دادند که فورا کمیته‌ای تشکیل شود که اولین جلسه آن روز جمعه تشکیل شد، سپس بررسی‌های کلی با تکیه بر گزارش اولیه تصادفات از صحنه و کارشناسات تصادفات و گزارش روسای پلیس راه‌های استان آذربایجان غربی و یزد به مراجع مختلف از جمله مراجع قضایی، آغاز شد. 

وی افزود: تیم‌های کارشناسی متخصص از نظر فنی و کارشناسی تصادفات و هم از لحاظ مکانیکی به محل حادثه اعزام شدند و موضوع را به طور جزئی مورد بررسی قرار دادند. 

سرهنگ جهانی با اشاره به دلیل تصادف پیش‌آمده برای اتوبوس حامل خبرنگاران، بیان کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که سازمانی که برای مراسم از خبرنگاران دعوت به عمل آورده بود، از یک دستگاه اتوبوسی استفاده کرده که این اتوبوس از اردیبهشت ۱۴۰۰ از مجموعه ناوگان حمل و نقل خارج شده و در اختیار کارخانه سیمان ارومیه قرار دارد که وظیفه جابه‌جایی کارگران صنعت سیمان را بر عهده داشته است. 

وی اضافه کرد: سازمان دعوت‌کننده، دو دستگاه اتوبوس را درخواست می‌کنند و یکی از این دو دستگاه دچار سانحه می‌شود. اولین قصور این حادثه از سمت راننده اتوبوس بوده که نباید این سفر را عهده‌دار می‌شد و دوم سازمان دعوت‌کننده که باید با هماهنگی سازمان حمل و نقل از اتوبوس‌های ایمن استفاده می‌کرد. مسیر این راه پر از پیچ و خم است و عرض کمی دارد و باید از وسیله نقلیه ایمن استفاده می‌شد که قصور مسئولان سازمان در انتخاب وسیله غیرایمن بسیار موثر بوده است. 

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور با اشاره به نبستن کمبرند ایمنی مسافران داخل اتوبوس، بیان کرد: برخی از سرنشینان اتوبوس کمربند ایمنی نبسته بودند و این موضوع هم در بروز این اتفاق تلخ موثر بوده است. 

وی درباره حادثه پیش‌آمده برای سربازان معلم در شهر یزد نیز عنوان کرد: اتوبوسی که از زاهدان حرکت می‌کند به آباده شیراز می‌رسد و در مسیر به دلیل نقص فنی و نا آشنایی راننده با مسیر پر شیب، متاسفانه دچار حادثه می‌شود و سه نفر از سربازان و یک نفر از افراد نظامی در این اتوبوس و یک نفر از رانندگان حاضر در اتومبیل پارک شده در خیابان به دلیل برخورد اتوبوس با اتومبیل سرنشین، فوت می‌کنند. 

سرهنگ جهانی در پایان بیان کرد: در این حادثه هم دو دلیل باعث بروز حادثه شد که یکی از آن‌ها بی‌مبالاتی راننده وسیله نقلیه به دلیل اشراف به عیب مستمر اتوبوس و استفاده از آن و دوم اجازه مسافرگیری با چنین وسایل از رده خارج شده‌ای توسط مدیرعامل و مدیر فنی شرکت مربوطه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز