خبرگزاری کار ایران

۱۱ برنامه برای تابستان ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۲۸۴

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری مجموعه برنامه «روی خط زندگی» در فصل تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا فاطمیان‌پور (معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) از برگزاری مجموعه برنامه «روی خط زندگی» در فصل تابستان ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با شعار «تابستان شاد تهران» در ۱۱ عنوان با هدف گسترش شادی و نشاط اجتماعی در شهر تهران طراحی شده است. 

وی با اشاره به جشنواره «عصرانه‌های شادی» گفت: این برنامه از ۱۱ تیرماه تا ۱۵ مردادماه در روزهای پنجشنبه و جمعه با ایستگاه‌ها و مسابقات جذاب فرهنگی در همه فرهنگ‌سراهای تهران میزبان خانواده‌هاست. همچنین ویژه‌برنامه «فرهنگ‌سرای سیار» با هدف توزیع عادلانه امکانات فرهنگی و هنری در مناطق محروم تهران اجرا می‌شود که این برنامه شامل دو بخش است؛ حضور اتوبوس «کتابگرد هدهد» با ارائه خدمات کتابخانه‌ای و اهدای محصولات و هدایای فرهنگی و قرارگاه جهادی «تئاتر برای همه کودکان» که به همت پردیس تئاتر تهران در نقاط محروم به اجرای نمایش کودک می‌پردازد. 

فاطمیان‌پور افزود: افتتاح رسمی باشگاه «پیرنگ» که به مخاطبان نوجوان اختصاص دارد نیز در این تابستان انجام می‌شود و با رونمایی از اپلیکیشن «پیرنگ»، نوجوانان می‌توانند از گردهمایی‌های این باشگاه مطلع شوند و با حضور در چهار بخش «کارآزمای»، «بی‌باک»، «هنرور» و «شهریار» امتیاز کسب کنند تا در نهایت یکی از برگزیدگان نهایی باشگاه «پیرنگ» در دهه فجر باشند. فاز دوم جشنواره «کارآزمای» با هدف توانمندسازی نوجوانان برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک برگزار می‌شود. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری با تشریح جشنواره «بی‌باک» گفت: در این جشنواره مسابقات متنوعی مانند بازی‌های دیجیتالی، بازی‌های رومیزی، پینت بال، قایقرانی، کارتینگ و اتاق فرار برای نوجوانان باشگاه «پیرنگ» برگزار می‌شود که میزبان مسابقات دختران فرهنگ‌سرای رازی و میزبان مسابقات پسران فرهنگ‌سرای خاوران است. ویژه‌برنامه «آب و آیینه» نیز برای خانواده‌ها طراحی شده که در چهار هفته در روزهای جمعه برگزار می‌شود و زوج‌های جوان با حضور در آن می‌توانند از کارگاه مهارت‌آموزی و توانگری زوجین و مسابقات گروهی زوج‌ها مانند آشپزی و مسابقات ورزشی بهره‌مند شوند و با عضویت در باشگاه خانواده پایدار، از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند. 

وی اظهار کرد: جشنواره «شهر شکوفه‌ها» برای کودکان در دو گروه سنی ۵ تا ۸ سال و ۸ تا ۱۲ سال طراحی شده است. در این جشنواره چالش‌های مختلفی در حوزه‌های دینی، آداب معاشرت، فعالیت‌های ورزشی و فعالیت‌های هنری در نظر گرفته شده که کودکان با استفاده از اپلیکیشن «شهر شکوفه‌ها» می‌توانند در چالش‌ها شرکت کنند و از جوایز جشنواره بهره‌مند شوند. پویش کتابخوانی «صدتایی‌ها» نیز به کودکان و نوجوانانی اختصاص دارد که در طول تابستان حداقل ۴۰ و حداکثر ۱۰۰ کتاب مطالعه می‌کنند. این افراد می‌توانند عکس خود را در قالب گرافیکی طراحی شده قرار دهند و به پویش بپیوندند. 

فاطمیان‌پور از اجرای پویش «کتاب در گردش» خبر داد و گفت: در این پویش، شهروندان می‌توانند کتابی را که مطالعه کرده‌اند، به دوستان و نزدیکان خود هدیه کنند تا این چرخه ادامه پیدا کند. این پویش در دو بخش جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی مردم و وارد کردن آن‌ها به چرخه «کتاب در گردش» و اهدای کتاب به مردم برای شرکت در پویش برگزار می‌شود. همچنین جشنواره فرهنگی هنری «شهروند تهران» برای فصل تابستان پیش‌بینی شده که در آن، گروه‌های فرهنگی هنری خود را به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌کنند و واجدان شرایط به بخش رقابتی جشنواره دعوت می‌شوند. در نهایت پس از انجام رقابت، بهترین گروه در هر موضوع معرفی می‌شود. این جشنواره با هدف تقویت کانون‌های مردمی برگزار خواهد شد. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: ویژه‌برنامه «شهر من بخند» که به اجرای برنامه برای خانواده‌های اقشار مختلف بدنه شهرداری تهران اختصاص دارد، در تابستان با مشارکت سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای تاکسیرانان و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود و کارگاه‌های آموزشی و مهارتی در حوزه سلامت، از بخش‌های آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز