خبرگزاری کار ایران

سوالات عمومی از کنکور حذف خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۴۳

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تغییر روش برگزاری کنکور از سال ۱۴۰۱ در صورت تایید طرح پیشنهادی خبر داد.

 

به گزارش ایلنا، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با حضور درباره «در انتهای الوند» درباره برنامه‌های پیش روی آموزش و پرورش پیرامون حذف کنکور در سال‌های آینده و تغییر در نحوه برگزاری آن توضیحاتی را ارایه داد. 

منادی سفیدان درباره تغییرات کنکور و برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش، گفت: کنکور ماجرای پیچیده‌ای دارد و سال‌ها در مقاطع مختلف در مجلس شورای اسلامی، شورای انقلاب فرهنگی قانون آن مورد بررسی قرار داد. 

وی ادامه داد: مباحثی مانند مافیا کنکور، شرایط آن و بحث عدالت آموزشی و سایر این موارد، در صورتی خواهد بود که کنکور و ضوابط آن ساماندهی شود. 

منادی سفیدان به بررسی ۶ ماده از ۱۲ ماده طرح پیش رو که هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، پرداخت و افزود: تغییراتی که در سال‌های آینده در اولویت قرار می‌گیرد، تاثیر معدل در سوابق تحصیلی است که اگر با این طرح موافقت شود و اجرایی شود، از سال ۱۴۰۱ معدل دیپلم در کنکور ۴۰ درصد تاثیر مثبت دارد و به این معناس که اگر در کنکور این معدل به دانش آموز کمک کند و مثبت باشد تاثیر خواهد داشت، ولی اگر تاثیر منفی داشته باشد، معدل کنار گذاشته خواهد شد. 

او ادامه داد: از سال ۱۴۰۲ به صورت جدی سوابق حرفه‌ای دوره دوم متوسطه که سال یازدهم و دوازدهم است، تاثیرمستقیم دارد که سال یازدهم ۲۰ درصد، سال دوازدهم ۴۰ درصد و در مجموع ۶۰ درصد مجموع کل نمره یک دانش آموز را در امتحان تشکیل می‌دهد و ۴۰ درصد باقی مانده سوالات تخصصی خواهد بود و سوالات عمومی حذف خواهد شد. 

او به تعریف کلی از کنکور اشاره کرد و افزود: کنکور به معنای برگزاری آزمون از دروس سه سال آخر متوسطه دوم؛ یعنی سوالات تخصصی دوره دهم، یازدهم و دوازدهم و ۶۰ درصد دروس عمومی و اختصاصی سال یازدهم و دوازدهم خواهد بود. 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تخصصی شدن سوالات کنکور، سطح سوالات سخت‌تر خواهد شد یا خیر؟ بیان کرد: اگر سوالات سخت باشد برای همه خواهد بود؛ عدالت آموزشی بحث مهمی است و برنامه ما این است که زیرساخت‌های نظام آموزش و پرورش برای همه یکسان اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز