خبرگزاری کار ایران

ابراهیم‌پور فرج تاکید کرد:

وزیری می‌خواهیم که دیپلماسی و علم را بهم گره بزند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۱۱

رییس جامعه تور گردانان ایران یادآور شد: بارها با دولتمردان جلسه برگزار کردیم اما آن‌ها فقط نگاه کردند و به هیچیک از پیشنهادات ما جامه عمل نپوشاندند. باید گفت دولت برای تفاهم با بخش خصوصی آمادگی نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تعیین رییس دولت سیزدهم، رایزنی‌ها برای تعیین وزرای جدید بیشتر شده است. قطعا حوزه میراث و گردشگری نیز در پی مشخص شدن وزیری مناسب برای این وزارتخانه است.

ابراهیم‌پور فرج (رییس جامعه تور گردانان ایران) با اشاره به آنکه بیشترین خسارت در دوران پاندمی متوجه صنعت گردشگری شده است، گفت: صنعت گردشگری در دنیا از شیوع ویروس کرونا خسارت سنگینی دیده است اما دولت ایران هیچ کمکی به گردشگری نکرد و اصلا به تقاضاهای موجود توجه نکرد. بارها با اسحاق جهانگیری و عبدالناصر همتی جلسته برگزار کردیم و ساعت‌ها از مشکلات صحبت کردیم و گفتیم سرمایه ما نیروهای ما است و اگر اخراجشان کنیم بیمه بیکاری می‌گیرند. بیایید پولی که برای بیمه بیکاری باید بدهید را به ما بدهید تا بتوانیم هزینه و حقوق آن‌ها را بدهیم و بتوانیم این نیروها را نگاه داریم. به ما کمک کنید تا بتوانیم از پس هزینه‌هایی که کرونا بر دوش ما گذاشته برآییم. آن‌ها فقط گوش می‌کردند، رفتند و ماه‌ها از جلسات ما گذشت و اتفاقی نیفتاد. بعدها فهمیدم که آن‌ها به حرف‌های ما گوش نمی‌کردند بلکه فقط ما را نگاه می‌کردند. چراکه اگر گوش می‌کردند از ده‌ها پیشنهاد ارائه شده، یکی محقق می‌شد. دولت حتا برای تفاهم با بخش خصوصی آمادگی نداشت. به آنها گوش نمی‌کرد و تحویل‌شان نمی‌گرفت.

او درخصوص انتظارات بخش خصوصی گردشگری از دولت سیزدهم و وزیر جدید وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بارها شنیده‌ایم که وزیر گردشگری باید متخصص گردشگری باشد اما من به این امر معتقد نیستم. مگر مابقی وزرا متخصص وزارتخانه مربوطه هستند؟ ما نیاز نداریم و انتظار نداریم که وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متخصص باشد اما انتظار داریم که مدیر و مدبر باشد. مهم نیست که چقدر تخصص گردشگری داشته باشد مهم آن است که مدیریت داشته باشد و بداند چگونه از علم و دانش و تجربه بخش خصوصی استفاده کند. شرط مدیریت استفاده از علم و دانش دیگران است. اگر یک وزیر مدیر و مدبر باشد و به بخش خصوصی اعتقاد داشته باشد نیازی نیست که متخصص باشد، می‌تواند از تجربه و تخصص تشکل‌های گردشگری استفاده کند. اما این مدیر باید اقتصاد هم بشناسد و بفهمد که اقتصاد گردشگری چقدر تاثیر مثبت بر اقتصاد ایران دارد. این وزیر باید بداند که گردشگری بیشترین اشتغال را در جامعه ایجاد می‌کند. سال‌ها صدها دانشجوی گردشگری فارغ‌التحصیل می‌شوند و می‌توان از علم و دانش آن‌ها استفاده کرد. وزیر جدید باید روابط بین‌المللی را بداند و بفهمد که چگونه با روابط بین‌اللمللی رفتار کند و چکار کند.

رییس جامعه تور گردانان ایران تاکید کرد: دانستن یا نداستن این موارد علامتی دارد که آن هم در عمل مشخص می‌شود. اینکه آمار درست کنیم و هی بگوییم فلان کردیم راه به جایی نمی‌برد. نمی‌دانم مدیران قبلی تا چه اندازه علم و دانش نسبت به گردشگری و دیپلماسی داشتند، من وقتی به عملکرد آن‌ها نگاه می‌کنم، قابل دفاع نیست.

پورفرج یادآور شد: امیدواریم رییس جمهور منتخب به این نکته توجه داشته باشد که گردشگری وزیر متخصص نمی‌خواهد بلکه وزیری می‌خواهد که با بخش خصوصی تعامل داشته باشد و با آن‌ها راه بیاید. درکی از تقاضای بخش خصوصی داشته باشد که آن درک را به دولت و مجلس انتقال دهد. آنگونه است که یک وزیر موفق خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز