خبرگزاری کار ایران

بیانیه انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران:

قاصران و مقصران فاجعه اتوبوس خبرنگاران را معرفی کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۷۹

انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران خواستار آن شد تا مسئولان مربوطه، حادثه مرگبار سرنگونی اتوبوس خبرنگاران را پیگیری کرده و نتایج را به اطلاع عموم برسانند.

به گزارش ایلنا، انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران خواستار آن شد تا مسئولان مربوطه، حادثه مرگبار سرنگونی اتوبوس خبرنگاران را پیگیری کرده و نتایج را به اطلاع عموم برسانند.

در پیام انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران آمده است:

«چند روز از فاجعه واژگونی اتوبوس حامل همکاران‌مان در حوزه محیط زیست می‌گذرد. دیروز در حالی پیکر پاک دو جانباخته این فاجعه‌ در بهشت زهرا به خاک سپرده شد که غم جانکاه این فقدان همه خانواده‌ها و بازماندگان آنان از جمله همکاران همراه آنان که متحمل صدمات جسمی و روحی شدند و تمام اهالی رسانه را به شدت متاثر کرده است.

انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران با تسلیت این مصیبت به خانواده‌های همکاران پرپر شده مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی و مجموعه همکاران ایرنا و ایسنا و تمام جامعه رسانه‌ای کشور اکیدا خواهان آن است که مسئولان مربوطه در دولت و دستگاه قضایی درخصوص موارد زیر پیگیری و چاره‌اندیشی عاجل کرده و نتایج را به اطلاع عموم برسانند:

۱- پیگیری، معرفی و مجازات قاصران و مقصران فاجعه یاد شده

۲- قطعا قصور و تقصیر در ایجاد این قبیل فجایع که متاسفانه در کشور ما زیاد اتفاق می‌افتد، تنها متوجه یک راننده یا کمک راننده نبوده و نیست. دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای فنی و استانداردهای مربوطه و نیز دستگاه‌های میزبان و دعوت کننده باید در این زمینه پاسخگو باشند.

۳- باید هرچه سریعتر متولی یا متولیان پیگیری کلیه امور درمانی و جبران خسارات بازماندگان این فاجعه‌ اعم از خانواده های عزیز از دست داده و داغدیده و نیز خبرنگارانی که صدمات جسمی و تألمات روحی فراوانی را متحمل شده اند، مشخص و در صحنه حاضر باشند تا بلکه مرهمی هر چند کوچک باشند بر این داغ ماندگار

۴- متاسفانه روند رسیدگی این قبیل حوادث با تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های بررسی هرگز منتج به نتایج بازدارنده نشده و بیشتر موارد مشمول مرور زمان و به بوته فراموشی سپرده شده است که اگر این پیگیری‌ها نتیجه بخش بود، نباید فجایعی مانند اتوبوس دانشگاه آزاد، ایجاد و در موارد اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست و یا اتوبوس سرباز معلم‌ها تکرار می‌شد.

انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران جهت پیشگیری از تکرار فجایع مشابه، خود را مکلف و متعهد می‌داند تا حصول نتیجه، پیگیر تعیین؛ معرفی و مجازات قاصران و مقصران فاجعه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیطزیست باشد و نتایج پیگیری‌ها را به اطلاع عموم همکاران برساند.

۵- از معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد و کلیه تشکل‌های رسانه‌ای و اشخاص حقیقی متخصص دعوت می شود که با همفکری، حتی الامکان راهکارهایی جهت پیشگیری از وقوع چنین حوادثی و یا خدای ناکرده در صورت وقوع، چگونگی پیگیری اهالی رسانه مشخص و اعلام شود.

هیات مدیره انجمن صنفی مدیران پایگاه‌های خبری استان تهران از خداوند منان، شادی روح همه اهالی رسانه که برای دفاع از شرافت قلم و صیانت از دین و میهن‌شان جان باخته‌اند، خصوصا دو همکار جان‌باخته فاجعه اخیر و صبر و سلامت برای کلیه بازماندگان را مسئلت دارد.

والسلام»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز