خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

لغو روادید گروهی و رانت برای سفر به روسیه/ ترکیه درصدر درخواست برای سفر است/ قیمت تورهای خروجی روند کاهشی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۸۶

این روزها تورهای خروجی درحالی کار خود را آغاز کرده‌اند که هنوز شاهد برگزاری تورهای ورودی نیستیم و ترکیه درصدر درخواست برای سفر قرار دارد. به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی؛ اگر دخالت‌های بی‌جا نباشد ارمنستان هم می‌تواند به صدر بیاید و درخواست برای سفر به روسیه نیز درحال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حرمت‌الله رفیعی (رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) با اشاره به آنکه این روزها که با تغییر دولت و مدیران و مسئولان روبه رو هستیم بسیاری از سنگ‌اندازی‌هایی که در گذشته از سوی مسئولان انجام می‌شد، برداشته شده، گفت: درحال حاضر مسئولان کاری به کار بخش خصوصی ندارند و به قولی سرگرم کارهای خود شده‌اند و این امر فضا را برای فعال‌تر شدن بخش خصوصی باز کرده.

او ادامه داد: تورهای ترکیه، دبی، ارمنستان و روسیه درحال برگزاری هستند و در این میان تورهای خروجی ترکیه در صدر درخواست‌ها قرار دارند. اگر دخالت‌های بی‌جا نباشد ارمنستان هم می‌تواند به صدر بیاید و درخواست برای سفر به روسیه نیز درحال افزایش است.

رفیعی درخصوص نرخ تورهای خارجی گفت: باتوجه به آنکه هنوز بازار فروش تورهای خارجی رونق نیافته می‌توان گفت قیمت‌ها متعادل است. افرادی که مجری برگزاری تور هستند احتیاط می‌کنند تا مسافر را از دست ندهند. حتا می‌توان گفت قیمت‌ها متعادل رو به پایین است چراکه استقبال کم است. درواقع می‌توان گفت قیمت‌های ارائه شده از سوی برگزارکننده نزدیک به ضرر است و ما امیدواریم تا بازار بهتر شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی همچنین در خصوص درخواست برای سفر به روسیه و بالعکس نیز گفت: با توجه به آنکه هنوز لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه عملیاتی نشده و گفته می‌شود که قرار است از ۱۵ تیرماه اجرایی شود از این رو درحال حاضر بیشتر مسافران ایرانی از طریق فن آیدی به روسیه سفر می‌کنند. فن آیدی ویزا نیست بلکه مجوزی‌ست که برای دیدن بازی‌های جام اروپا ارائه می‌شود.

او در ادامه به مشکلاتی اشاره کرد که چندی پیش برای حدود ۳۸ مسافر ایرانی در روسیه پیش آمد و گفت: این مسافران با فن آیدی به روسیه سفر کردند اما آنجا برایشان مشکل ایجاد کردند و بعد بدون هیچ دلیل منطقی به ایران بازگردانده شدند. سفارت ایران در روسیه نیز اشتباه کرد و بیانیه داد. این درحالی است که سخنان سفیر ایران در این خصوص صحت نداشت بلکه کوتاهی سفارت ایران در روسیه سبب شد سفارت روسیه نیز بیانیه دهد.

رفیعی با اشاره به بررسی‌های خود در این خصوص، گفت: در حق مردم و آن مسافران جفا شد. مگر نمی‌شود که هم فوتبال دید و هم ماه عسل هم رفت؟ اینکه قصور و گناه خودشان را توجیه کنند، قابل قبول نیست. به آن مسافران برگه‌ای دادند که امضا کنند آنهم به زبان روسی و آن‌ها نمی‌دانستند چه چیزی را امضا می‌کنند، آیا گناه آنهاست؟ باتوجه به شرایطی که شاهد هستیم و قصور سفارت ایران در روسیه، هیچ تضمینی وجود ندارد با لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه در روزهای آینده نیز شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. کما آنکه این روزها درخصوص تورهای ارمنستان نیز با مشکل روبه‌رو هستیم و بارها اتفاق افتاده که ارمنستان با رفتارهای بد مانع از حضور گردشگران و تورهای ایرانی شده است.

به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، اگر بخواهیم از روسیه تور داشته باشیم باید شرایط را مهیا کنیم. از یکسو مسئولان می‌گویند لغو روادید اما از دیگر سو می‌خواهند رانت در این میان بوجود آوردند و به تعداد محدودی از آژانس‌داران مجوز برگزاری تور را بدهند. مگر می‌شود که گزینشی انتخاب کنند و به فکر رانت خودشان باشند؟ باید شرایط به گونه‌ای باشد که هرکس می‌تواند گردشگر جذب کند و تور بیاورد. در این میان حدود ۸۰ درصد روس‌ها به ترکیه سفر می‌کنند. هرچند چندین سال از طرح موضوع لغو روادید گروهی و برگزاری تور می‌گذرد اما طی این چند سال فعالیتی برای شناساندن ایران به روس‌ها و تبدیل ایران به مقصد سفر گردشگران روس نشده است و معاونت گردشگری هم نتوانسته در این خصوص موفق عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز