خبرگزاری کار ایران

افتتاح نمایشگاه کاربردی‌های معناگرا در خانه هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۶۹

دومین سالانه نمایشگاه کاربردی‌های معناگرا جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در دومین سالانه نمایشگاه کاربردی‌های معناگرا که با حضور مجید رجبی‌معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) و هنرمندان حاضر در این رویداد افتتاح شد، آثار سرامیکی با مضامین و مفاهیم خلاق از هنرمندان پیشکسوت و جوان نمایش داده شده‌اند. در آیین افتتاحیه این رویداد جون ایچی صومی دبیر اول و ریاست مرکز اطلاع‌رسانی و فرهنگی سفارت ژاپن و مهمانان دیگری از این سفارتخانه نیز حضور داشتند و از گالری‌ها بازدید کردند. 

در این رویداد آثاری از کورش آریش، بهزاد اژدری، محمدرضا افشارطوس، صادق باقری، رسول جلیلی، رجحانه حسینی، مجتبی قربانی، هادی محب‌علی، علیرضا نیکدل، مهدی نیکدل، هیربد همت‌آزاد به عنوان هنرمندان مدعو و آثاری از حسام‌الدین آرمان، رضا ابراهیم‌زاده، محبوبه ابراهیم‌زاده، شمیم ابراهیمی، محمد ابوطالبی، اشکان اختر، سحر اسمعیل‌طهرانی، محسن اسودی، آوا افشاری، سعید اکبری، مریم امینی‌فرد، الناز ایرانپاک، خشایار باب‌اله‌زاده زیولایی، مریم باقرخانی، هاجر بهارلویی، زیبا پشنگ، محمد جوادی، مهسا چنانه، سارا حضرتی، مریم خدابنده، نگین خدادادی، ثریا خداقلی زاده، بهاره خدایی انارکی، بنفشه خلجی، روزیتا دارای‌جامه، مهیار رخشانی بزرگی، الهه رضازاده نوبندگی، عادل رضاقی، عاطفه رضایی، آرام رضایی، مژده رضایی، حسن رضایی، فاطمه رضوی، دلارام ریاضتی، علی زمانی، فاطمه زندیه، سارا زینی حسنوند، فتانه سالارکیا، زهرا سالارکیا، احداله شکری‌پور ماسوله، محمد شهروسوند و تارا رواسی، وستا شیبانی، رویا شیردره حقیی، کریم شیردره‌حقیقی، رحیم شیردره‌حقیقی، ریحانه صادقی، هنگامه صالح‌زهتاب، نیلوفر صالحی، مریم صالحی‌فدردی، فروزش صائمی‌فرد، زینب صباغیان، وحید عزیزی، فرزانه علاقمند، وحید علیمحمدی، شبنم عمانی، نازنین فرخ، رعنا قانع، سیدرضا قائمی‌اوره، فاطمه قربانی، زهرا قربانی مالفجانی، فاطمه قربانی مالفجانی، سارا حسین‌زاده‌قشلاقی، راحله کاظم‌پور‌فرد، وحیده کیانی‌پیروز، آرش گلابچیان، پانیا مرزبانیان، مرجان موحددوست، مریم نیستانی، مینا واعظ‌قاسمی و فاطمه طوافی، ساناز وفایی به عنوان هنرمندان برگزیده ارائه شده‌است. 

در بخشی از بیانیه این رویداد آمده است: 

«در دوران مدرن با پیدایش انگیزه‌های جدید خلق آثار هنری، ظهور و بروز تئوری‌ها و نگاه‌های نو در حوزه فلسفه هنر، به نظر می‌آمد که کاربردی‌ها، ماهیتاً و صورتا نمی‌توانند قابلیت ظهور و ابراز ایده‌های هنرمندان را داشته باشند. بدین‌سان هنرمندان بسیاری تصمیم به کوچ از عرصه‌های کاربردی گرفته و اشیا را باشان و وظیفه کاربردی‌شان رها ساختند. 

امروزه و بار دیگر کاربردی‌ها، اما نه با تاکید بر فیزیک، ساختار، وظیفه، کنش و رفتار کاربردیشان بلکه تنها با پرداختن به‌شان و ماهیت یا خاطره کاربردی‌شان برای خلق آثار هنری نو و به منظور انتقال ایده، مفهوم و معنایی دیگر مورد استفاده هنرمندان معاصر قرار گرفته‌اند. 

با ذکر این مقدمه انجمن هنرمندان سفالگر بر آن شده تا با برپایی نمایشگاهی با عنوان کاربردی‌های معناگرا بار دیگر امکان خلق آثار هنری را با استفاده از عناصر و اشیا کاربردی سرامیکی اما در جلوه‌ها و ساحت‌های دیگر و موکدا در جهت خلق معنا و مفاهیم و ایده‌های تازه و نو فراهم سازد. 

شاید این مجال، فرصتی باشد برای تجربه تغییر وضعیت کاربردی اشیا در زندگی مصرفی روزمره به وضعیت کاربردی آن‌ها در خلق آثار هنری.» 

دبیر اجرایی دومین سالانه برعهده شبنم عمانی است و هیأت انتخاب آثار و مشاوران هنری آن به ترتیب حروف الفبا بهزاد اژدری، رسول جلیلی، حمید شانس، هادی محبعلی و هیربد همت آزاد هستند. 

علاقمندان می‌توانند از آثار دومین سالانه کاربردی‌های معناگرا تا ۱۵ تیر همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در مجموعه گالری‌های خانه هنرمندان ایران بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز