خبرگزاری کار ایران

آغاز ارزشیابی هنرمندان طراحی پارچه و لباس در شورای ارزشیابی هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۵۱

آیین تکریم و اعطای درجه یک هنری به صدیقه پاک‌بین از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه مد و لباس کشور در تالار رودکی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، آئین تکریم و اعطای درجه یک هنری به صدیقه پاک‌بین از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه مد و لباس کشور برای نخستین‌بار در این حوزه با حضور حمید قبادی (مشاور اجرایی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، مریم پورشهابی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور)، احمد صدری (دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور)، نیکنام حسینی‌پور (مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت)، سومبات هاکوپیان (رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس)، محمد اله‌یاری (مدیر کل دفتر موسیقی)، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری)، حمید یوسفی (مدیرعامل انجمن فرهنگی و هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس ایران) و جمعی دیگر هنرمندان، دانشگاهیان و صنعتگران عرصه مد و لباس، عصر روز دوشنبه ۳۱ خردادماه در تالار رودکی برگزار شد. 

احمد صدری (دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور) در این مراسم گفت: این شورا سال‌ها درصدد آن بود که در حوزه مد به‌ویژه طراحی پارچه و لباس هنرمندان را مورد ارزیابی قرار دهد چراکه معتقدیم عرصه مد و لباس یکی از عرصه‌های هویتی و فرهنگی اجتماع است که خوشبختانه با تشکیل کمیته تخصصی مرتبط با این بخش موفق به تحقق این امر برای نخستین بار شدیم و امیدواریم در پی این مهم و بر اساس ظرفیت‌های موجود بتوانیم با فرهنگ جهانی تعامل و تبادل اثر و محصول داشته باشیم. 

نیکنام حسینی‌پور (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت) نیز گفت: هنر هنرمندان عرصه مد و لباس بر کسی پوشیده نیست و با شناسایی افراد شاخص در این بخش می‌توان به الگوسازی و انتقال دانش و تجربه افراد بیش از هر زمان دیگری امید داشت. 

مریم پورشهابی (دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) نیز در سخنانی با تأکید بر گذشته پربار صدیقه پاک‌بین اذعان داشت: از صمیم قلب برای این اتفاق خوشحال هستم و امیدوارم در تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه مد و لباس از این جریان بهره‌مند شویم. 

سومبات هاکوپیان (رییس انجمن طراحان پارچه و لباس ایران) نیز در این مراسم، اعطای درجه یک هنری به صدیقه پاک‌بین پیشکسوت حوزه مد و لباس کشور را اقدامی ارزنده برای هنر صنعت مد و پوشاک کشور برشمرد و اذعان داشت: ایشان یک ثروت اجتماعی برای کشور به شمار می‌روند و هرچند تاکنون چنین اقداماتی را در عرصه مد و لباس شاهد نبوده‌ایم اما در آینده و با توجه به تداوم این رویدادها شاهد تجلیل از پدیده‌های بسیاری در این حوزه خواهیم بود. 

حمید قبادی در این مراسم با تأکید بر اینکه تحقق ارزشیابی طراحان پارچه و لباس در شورا ارزشیابی هنرمندان و اعطای درجه هنری به هنرمندان این حوزه نتیجه بیش از یک دهه تلاش، پیگیری و اقدام بوده است، گفت: امروز برای نخستین بار شاهد اعطای درجه یک هنری در حوزه مد و لباس هستیم چراکه از مدت‌ها قبل، مسیر تغییر آئین‌نامه‌ها در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور به‌منظور توجه به این عرصه به‌درستی پیش رفت و ما یقین داریم که دایره و میزان تأثیرگذاری این رخداد در جامعه مد و لباس کشور بسیار خواهد بود. 

قبادی تصریح کرد: این حرکت می‌تواند مسیر توجه بیشتر به خلاقیت، ابداع، اندیشه‌ورزی، نوآوری و قطع وابستگی در حوزه مد و لباس را هموار سازد چراکه این عرصه بیش و پیش از آنکه یک مقوله صنعتی به شمار رود، یک حرکت فرهنگی و هنری محسوب می‌شود. 

مشاور اجرایی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته ارزشیابی هنرمندان مد و لباس به‌تازگی کار خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: این کمیته در امر ارزیابی هنرمندان به‌خوبی و با جدیت کار خود را دنبال خواهد کرد و در شرایطی که طی بیش از یک دهه، بالغ‌بر یک هزار و هفتصد هنرمند در رشته‌های گوناگون ارزشیابی شده‌اند، بر اساس نظر کمیته تخصصی شورای ارزشیابی هنرمندان، ازاین‌پس درجه یک تا پنج هنری به هنرمندان مد و لباس اعطا خواهد شد. 

فریناز فربد (عضو هیات علمی گروه طراحی پارچه و لباس دانشگاه الزهرا) نیز در این مراسم درباره صدیقه پاک بین و تاثیر او در آموزش طراحی پارچه و لباس سخن گفت. 

صدیقه پاک‌بین (هنرمند پیشکسوت عرصه طراحی پارچه و لباس و مدرس دانشگاه) طی سخنانی با قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری و مدیران حوزه مد و لباس گفت: امروز در برابر شما دانایان سر تعظیم فرود می‌آورم و اگر قرار باشد ستایشی صورت گیرد، باید از افرادی باشد که با دانش و تخصص، مسیر و میدان همواری را برای ارزیابی هنرمندان عرصه طراحی پارچه و لباس به وجود آورده‌اند. 

پاک‌بین با اشاره به بخش‌های فعالیتی خود در عرصه مد و لباس به‌ویژه بخش‌های هنری، علمی و پژوهشی اظهار داشت: انگیزه‌ها و استعدادهای بی‌شماری در حوزه مد و لباس داریم و بدون شک اگر اقدامات این‌چنینی رقم خورد، گروه و جمع بزرگی از آن سود خواهند برد و این امید هرچه بیشتر زنده خواهد شد که مسئولان امر به‌ویژه در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رویکردهای مثبت و خلاقانه نسبت به این امور دارند. 

او افزود: استعدادهای موجود در میان دختران و پسران جوان ایران‌زمین، ابزار شکوفایی صنعت پوشاک است، حال آنکه این تقدیر را تشویقی می‌دانم که معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به یکی از فرزندانش روا داشته است. 

در بخش پایانی این مراسم، درجه یک هنری به صدیقه پاک‌بین طراح پارچه و لباس، مدرس دانشگاه و پیشکسوت عرصه مد و لباس کشور اعطا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز