خبرگزاری کار ایران

آلبوم «به دشت نفتون» در کنسرت رونمایی می شود/ آهنگسازی امید سعیدی و تنظیم بامداد افشار

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۷۴۴

تازه‌ترین آلبوم گروه موسیقی «اتاق» به آهنگسازی امید سعیدی و تنظیم بامداد افشار روز پنجم تیرماه با برگزاری یک کنسرت آنلاین پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، آلبوم جدید گروه «اتاق» با عنوان «به دشت نفتون» با آهنگسازی امید سعیدی و تنظیم بامداد افشار پنجم تیرماه به صورت آنلاین منتشر می‌شود. این در حالی است که کنسرتی از این اثر در روزهای سوم، چهارم و پنجم تیرماه در فضای باز عمارت روبرو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. 

در توضیحات تکمیلی این آلبوم آمده است: 

«امید سعیدی این اثر را که می‌توان آن را خرده روایت‌هایی از داستان‌های روزانه مردمان ساحل‌نشین دانست، تحت تاثیر ایده‌ها و قصه‌هایی درباره نفت به خصوص داستانِ کوتاهِ «قصه نفتی» اثرِ صادق چوبک نگاشته است. 

«به دشت نفتون» دارای ۹ قطعه است. «به کعله» تنظیم جدیدی از ترانه فولکور بوشهری با عنوان «کعله» است. «آبی‌های دریایی» تحت تاثیر نمایشی است که مادرِ آهنگساز در کودکی‌اش بر اساسِ داستانِ «اهل غرق» نوشته منیرو روانی‌پور خلق کرده است و «اُندر بُندر» به بستنِ آب کنسول‌گری انگلستان زمانِ سلطه‌شان بر این شهر حکایت دارد و نوعی موسیقی اعتراضی است و «تا همیشه» نگاهی جدید به خیام‌خوانی بوشهری است. 

قطعه «بوشهر تا استرالیا» قصه آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا و بوشهر را تعریف می‌کند. «قتل مفتون» نیز روایتی از دوبیتی‌های فایز و مفتون است. «آریوز» از ظلم‌های خارجی‌هایی می‌گوید که روزگاری بر بوشهر مسلط بودند و «کوچ» داستانِ حضرت یونس را بیان کرده و نگاهی به پدیده مهاجرت دارد و و سرانجام قطعه «اهواز» افسانه‌ای است که به از دست دادنِ رازها توسطِ شیطان از اجرام آسمانی سخن می‌گوید. »

این اثر از پنجم تیرماه در تمامی بسترهای آنلاین ارائه موسیقی منتشر می‌شود. تنظیم آلبوم «به دشت نفتون» را بامداد افشار انجام داده و نوازنندگانی چون پویا شمالی (گیتار بیس) امید سعیدی (نی‌انبان و پیانو)، نیوشا قربانی (هم‌خوان و نوازنده ساز کوبه‌ای دمام) و ری دیکتی (ساکسفون) در آن حضور دارند. اصغر پیران نیز که خواننده اصلی گروه «اتاق» است؛ یکی از قطعات این آلبوم را خوانده است. 

آلبوم «به دشت نفتون» در کنسرت رونمایی می شود/ آهنگسازی امید سعیدی و تنظیم بامداد افشار

تهیه‌کننده این اثر و مسئول پخش جهانی آن نشر «واک» است و نسخه فیزیکی این آلبوم نیمه تیرماه با همراهی مرکز موسیقی بتهوون منتشر می‌شود. اجرای زنده «اتاق» از این آلبوم ساعت ۲۰ در عمارت روبرو برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز