خبرگزاری کار ایران

دعوت شکرخدا گودرزی از مدیرکل هنرهای نمایشی برای مناظره

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۰۲۴

شکرخدا گودرزی در واکنش به جوابیه اداره‌کل هنرهای نمایشی به نامه سرگشاده‌اش، در پاسخ به آن، با نوشتن یادداشتی با عنوان «دروغ چرا؟! تا قبر... آ آ آ آ» مدیرکل هنرهای نمایشی را به مناظره دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «شکرخدا گودرزی» در واکنش به جوابیه اداره‌کل هنرهای نمایشی به نامه سرگشاده‌اش در پاسخ با نوشتن یادداشتی با عنوان «دروغ چرا؟! تا قبر... آ آ آ آ» مدیرکل هنرهای نمایشی را به مناظره دعوت کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

«جوابیه مرکز هنرهای نمایشی را خواندم. چند نکته در جوابیه بود که نشان می‌دهد شما راست نمی‌گویید! بنابراین شما را به مناظره دعوت می‌کنم.

۱_ آیا مدیر امور استان های مرکز هنرهای نمایشی در تماس تلفنی با من نگفتند: برای هر  نمایشنامه‌ای که با گروه کار می‌کنم و نمایشنامه‌خوانی می‌شود یک میلیون و نیم در نظر گرفته شده است یا خیر؟!

۲_ من در کدام مکتوب یا جلسه یا پیام یا گفت‌و‌گو مبلغ پیشنهاد کردم؟! که حالا لحیه می‌فرمایید: من بیست میلیون پیشنهاد دادم که مرکز موافق بود و با جلب مشارکت مرکز استان این مبلغ (یعنی بیست میلیون) بیشتر می‌شد! تمام مکتوبات من موجود است!

اگر سندی مبنی بر پیشنهاد مالی بنده هست اعلام بفرمائید!

آقای رونده همه‌اش منتظر دستور و اعلام نظر آقای آشنا بود. ولی از آن جایی که آقای آشنا در سفر بودند، آقای رونده گفتند: نظر دوستان همان مبلغ هر نمایشنامه یک و نیم میلیون تومان است!

(باز هم تاکید می‌کنم.‌ اگر برخورد مناسب بود و حرمت‌ها رعایت می‌شد، حاضر بودم به طور رایگان، نه همه آثار را بلکه یک یا دو اثر را به صورت ورک‌شاپ با گروه‌ها آماده اجرا کنم.)

بگذریم از این که مسئولین محلی گفتند آثار باید دوباره بازخوانی شوند، چون برخی از آثار در تهران اجرا می شوند که در شهرستان اجازه اجرا ندارند!

۳_از ابتدا که بنده پیشنهاد چنین برنامه‌ای را دادم، اصلا بحث حمایت استان مطرح نبود، ولی مدیر امور استان‌ها گفتند: در نظر دارند مشارکت استان را جلب کنند. که آقای عبداللهی از طرف استان با من تماس گرفتند. طرح خواستند که آن را برای آقای آشنا هم ارسال کردم. و در نهایت استان گفتند که از طرف مرکز با من تماس خواهند گرفت. که بنده پیگیری کردم و باز مدیر امور استان‌ها آقای رونده گفتند: هنوز آقای آشنا دستوری روی نامه نداده‌اند. اما همه چیز حل است. هماهنگی‌ها صورت گرفته است. حتی آقای رونده شماره موبایل آقای ارجمندی مدیر ارشاد بروجرد را از بنده گرفتند...

۴_ طبق صحبتی که استان با بنده کردند و گفت‌و‌گویی که با امور استان‌ها انجام شد، استان اعلام کردند شرایط مشارکت ندارند و غیر از مهیا کردن محل نمایشنامه‌خوانی آن هم در "فضای باز" به دلیل شرایط کرونایی در شهرستان بروجرد هیچ امکان دیگری ندارند و  حمایت مالی نیز قرار نبود از طرف استان انجام پذیرد!

۵_ در صورت نیاز تمام مکاتبات (غیر از نامه ی اولیه به آقای آشنا که در مرکز هنرهای نمایشی موجود است.) بقیه مکاتبات و پیام‌ها به صورت مجازی (پیام، ویس و ...) است. در صورت لزوم برای تنویر افکار عمومی همه آن‌ها برای انتشار موجود است.

جناب آقای آشنا، من شما و همکاران‌تان را در امور استان‌ها به مناظره در خبرگزاری ایلنا که نامه بنده و جوابیه شما را منتشر کرده‌اند دعوت می‌کنم.

امیدوارم با شفاف سازی و پذیرش اشتباهات خود، مسیر را جهت حقیقت یابی هموار کنیم.

و نکته آخر در مورد انصراف بنده از تئاتر!

من رگ و ریشه‌ام، خانواده‌ام، تحصیلاتم، عشقم، زندگیم با تئاتر گره خورده است! در نامه قبلی به آقای آشنا گفتم: تا در بر همین پاشنه می‌چرخد از تئاتر انصراف می‌دهم! همان گونه که حسین کیانی دل آزرده است، همان‌گونه که حمیدرضا نعیمی گفت: به تئاتر فکر نمی‌کنم!

بنابراین ما چه بخواهیم چه نخواهیم وجودمان با تئاتر سرشته شده است!

به قول معروف: اسبی که چهل سالگی سواری بیاموزد برای میدان قیامت خوب است!

دیگر برای این که ما به دنبال کار دیگری برویم خیلی دیر است! امیدوارم پاشنه در چرخش مناسبی داشته باشد! زیرا ما چه بخواهیم، چه نخواهیم همگی به نوعی حذف شده‌ایم! وقتی شرایط رفتن روی صحنه، آموزش، پژوهش و کار تئاتر فراهم نباشد یعنی ما را کنار گذاشته‌اند!

با تشکر شکرخدا گودرزی»

در همین زمینه بخوانید:

شکرخدا گودرزی از تئاتر کناره گرفت

واکنش اداره کل هنرهای نمایشی به کناره‌گیری شکرخدا گودرزی از صحنه‌ی تئاتر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز