خبرگزاری کار ایران

راهیابی «خورشید» به بخش رقابت بین‌المللی جشنواره مونیخ

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۶۶۳

فیلم سینمایی «خورشید»، در بخش رقابت بین‌المللی جشنواره مونیخ اکران می‌شود.

 

به گزارش ایلنا به نقل از سایت جشنواره، فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی یکی از فیلم‌های بخش رقابت بین‌المللی جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۲۱ خواهد بود. 

«خورشید» در این جشنواره سه اکران خواهد داشت که شامل ساعت ۹:۱۵ سه شنبه ۶ جولای، ۵ بعد از ظهر چهارشنبه ۷ جولای و ۱۲:۴۵ پنج‌شنبه ۸ جولای خواهد بود. 

این فیلم در بخش سینه مسترز یا استادان سینما که بخش رقابتی برای بهترین فیلم بین‌المللی است به نمایش درمی‌آید. در این بخش آثار جدید کارگردان‌های استاد از سراسر جهان نمایش داده می‌شود و یک گروه مستقل متشکل از سه داور فیلم‌ها را داوری می‌کنند. 

جایزه این بخش ۵۰ هزار یورو است. این جایزه از سال ۲۰۰۸ اهدا می‌شود و «لویاتان» در سال ۲۰۱۴ از روسیه و «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۶ از برندگان آن بوده‌اند. «دله‌دزدها» ساخته هیروکازو کورئیدا، «بی‌عشق» ساخته آن دری زویاگینتسف و «مادر» ساخته بونگ جون هو از دیگر برندگان این جایزه بوده‌اند. 

«صراف» ساخته فدریکو ویروج از آرژانتین / آلمان / اوروگوئه، «فقط حیوانات» ساخته دومینیک مال از آلمان / فرانسه، «سگی که ساکت نمی‌شد» ساخته آنا کاتس از آرژانتین، «جویندگان عدالت» ساخته آن درس توماس ینسن با بازی مدس میکلسون از دانمارک، «لا لورونا» ساخته جایرو بوستامانته از فرانسه / گواتمالا، سن نارسیس ساخته بروز لابروس از کانادا، «افسردگی‌های حیاط مدرسه» ساخته ماریا اریکسون از سوئد، «تابستان ۸۵» ساخته فرانسواز اوزون از فرانسه، «تاو» ساخته زیدا برگروت از فنلاند / سوئد، «همسر جاسوس» ساخته کیوشی کوروساوا از ژاپن رقبای «خورشید» در این بخش رقابتی هستند. 

سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مونیخ از یکم تا ۱۰ جولای (۱۰ تا ۱۹ تیر) برگزار می‌شود و بیش از ۲۰۰ فیلم را در ۱۵ سالن سینما به نمایش درمی‌آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز