خبرگزاری کار ایران

برنده جایزه بهترین فیلم تولید اول جشنواره زاگرب:

در پایان جشنواره کرواسی همه شرکت‌کنندگان گواهی سلامت دریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۴۴۹

محبوبه کلایی که موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم تولید اول از هیات داوران جشنواره زاگرب برای انیمیشن «دیوار چهارم» شده، از نخستین تجربه اکران جهانی این انیمیشن گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محبوبه کلایی کارگردان انیمیشن «دیوار چهارم» که به تازگی در جشنواره فیلم زاگرب حضور داشته و از این فستیوال جایزه هیات داوران موسوم به «زلاتکو گرگیچ» (Zlatko Grgić Award) را دریافت کرده است، درباره شیوه برگزاری این جشنواره با توجه به شیوع کرونا گفت: حضور در سالن‌های نمایش فیلم و سایر رویدادهای انیمافست زاگرب، با استفاده از ماسک و رعایت فاصله امکان‌پذیر بود. با این همه محدودیت‌های ناشی از پاندمی چندان تاثیری بر چهره جشنواره، گفتگوها و روابط شرکت‌کنندگان نداشت و من که سال ۲۰۱۹ هم در این جشنواره شرکت کرده بودم همچون سال گذشته، فضایی صمیمی، گرم و پر انرژی را تجربه کردم. 

وی با اشاره به اینکه طی سانس‌های نمایش فیلم استقبال بی‌نظیری از سالن‌های نمایش شده و در شرایطی تهویه سالن‌ها مناسب جمعیت مشتاق حاضر در سالن نبود، تصریح کرد: این موارد باعث نارضایتی مخاطبان نمی‌شد، دلیلش شاید میزان عشق و علاقه عجیبی بود که باعث می‌شد همگی در فضایی بسیار مثبت و پر انرژی قرار بگیرند و بیش از اتکا بر جسم با روح خود زیست کنند. البته در پایان جشنواره همه شرکت‌کنندگان با تست pcr پایش شدند و در نهایت همگی گواهی سلامت دریافت کردیم. 

این انیماتور با اشاره به استقبال مخاطبان از انیمیشن «دیوار چهارم» تصریح کرد: «دیوار چهارم»، در بخش مسابقه اصلی انیمافست زاگرب قرار داشت و در این بخش فیلم‌هایی از آمریکا، هلند، فرانسه، روسیه، انگلستان اکران شدند. «دیوار چهارم» روز چهارشنبه ۹ June، ساعت ۸ شب برای اولین بار در جهان اکران شد. پیش از این اکران، فیلم را روی پرده ندیده بودم و شنیدن صدای ۵.۱ و دیدن تصویر در آن ابعاد تجربه بسیار متفاوت و فوق‌العاده‌ای بود. 

کارگردان انیمیشن «یک نفر» افزود: طی اکران کمی نگران بودم مشکلی در پخش وجود نداشته باشد و فیلم بتواند به همان کیفیتی که می‌خواهم اکران شود. خوشبختانه همه چیز به خوبی پیش رفت و اولین اکران با استقبال بی‌نظیر شرکت‌کندگان، کادر انیمافست و مخاطبان عام در سالن مواجه شد. نزدیک شروع سانس، مهمانان ویژه‌ای وارد جشنواره شدند که من را حسابی غافلگیر کردند. آقای پرویز اسماعیلی سفیر ایران در کرواسی همراه با بعضی کارکنان سفارت برای تماشای فیلم آمدند و در ادامه گفتگوی مثبتی شکل گرفت که به خاطر کمبود وقت بخشی از آن به بعد از اکران موکول شد. 

وی ادامه داد: پس از اتمام نمایش فیلم‌ها، کارگردانان حاضر در جشنواره به جلسه پرسش و پاسخ دعوت شدند. آقای اسماعیلی سفیر جمهوری اسلامی همچنان در سالن حضور داشت و این جلسه را همراهی کرد. پرسش‌ها پیرامون ابعاد فضای واقعی فیلم، سختی استفاده از صدای کودک و همین‌طور ارتباط زیبایی‌شناسی فیلم‌های پیشینم با فیلم فعلی بود. 

کارگردان انیمیشن «سینک» در مورد بخش‌های جنبی جشنواره زاگرب گفت: ورکشاپ‌ها، رونمایی از دو کتاب با محور آثار و زندگی مایکل دودوک دویت، بخش‌های متنوع و بی‌نظیر وی آر، نمایشگاه پشت صحنه ویژه آثار منتخب جشنواره، جلسات بحث و گفتگو پیرامون راهکارهای پخش فیلم، سناریونویسی، جلسات پشت صحنه فیلم‌های برگزیده سال گذشته جشنواره و بسیاری رویدادهای دیگر بخشی از برنامه‌های متنوعی بود که انیمافست زاگرب امسال نیز به خوبی آن‌ها را برگزار کرد. این جلسات در کنار سانس‌های پخش فیلم، فرصتی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌آورد که به ابعاد مطالعاتی و عمیق حرفه انیمیشن ورود کنند و با نویسندگان و صاحب‌نظران مشهور حرفه انیمیشن آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز