خبرگزاری کار ایران

تمامی شهرهای کشور دارای استعدادهای بالقوه فرهنگی و هنری هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۴۰۶

علی غیاثی، از تاکید بر توجه به ویژگی‌ها و شاخص‌های تاریخی و سابقه فرهنگی و هنری در انتخاب شهرهای خلاق هنر، گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندوشن با تاکید بر این مطلب، افزود: در انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر علاوه بر ارائه برنامه که از اهمیت زیادی برخوردار است توجه به زمینه‌ها و بسترهای بالقوه و میراث‌های تاریخی، صنایع دستی، هنرهای مختلف و… هم مهم است که در صورت صلاحدید کارگروه انتخاب شهرهای خلاق می‌تواند به عنوان شاخص‌های انتخاب اضافه شود. 

وی ادامه داد: شهرهای مختلف کشور دارای استعدادهای بالقوه و همچنین ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری هستند که با شناسایی آن‌ها با توجه به سابقه تاریخی باید مورد توجه قرار بگیرد و به فعلیت برسد. 

غیاثی گفت: در کنار فعالیت‌های مشترک فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سطح کشور و در مناطق مختلف صورت می‌گیرد، انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر منجر به سرمایه‌گذاری برای شناسایی و بهره برداری از فرهنگ و هنر مناطق مختلف کشور است. 

وی ادامه داد: مبنای تصمیم گیری و انتخاب شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر در قالب کارگروهی است که که در معاونت محترم امور هنری مستقر است و بر اساس آن برنامه‌هایی که از استان‌های مختلف ارائه شده به دبیرخانه کارگروه انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر وزارتخانه ارسال شده است. 

غیاثی در عین حال تصریح کرد: با توجه به تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه انتخاب شهرها هرچه سریع‌تر به مرحله عملیاتی و اجرایی برسند، و با تعامل با معاونت‌های تخصصی وزارتخانه از کمک‌های آن‌ها بهره‌مند شوند. 

وی تاکید کرد: امیدوارم این اقدام تا پایان این دولت به مرحله عملیاتی و اجرایی برسد و تلاش ما هم این است تا استانها بتوانند با هموار نمودن زمینه جذب سرمایه‌گذاری در این زمینه به تقویت این شهرها اهتمام داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز