خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی مطرح کرد؛

حفاظت از حقوق شهروندان دغدغه شورای جهانی آرشیو

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۹۲۹

غلامرضا عزیزی گفت: شورای جهانی آرشیو حفاظت از حقوق شهروندان با مسئولیت‌پذیری دولت‌ها را به کمک آرشیو مهمترین دغدغه خود عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، رئیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان این مطلب عنوان کرد: مهمترین دغدغه و برنامه‌های شورای جهانی آرشیو حفاظت از حقوق شهروندان با مسئولیت‌پذیری دولت‌ها به کمک آرشیو است. 

وی ادامه داد: مبحث بعدی این شورا، چگونگی شبکه‌سازی در جهت توانمندسازی حرفه آرشیو و آرشیوداری بود تا از طریق حمایت از مشاغل متحد، ضمن کمک به بخش‌های دیگر و عموم مردم با درک موضوعات آرشیو، به اهداف خود برای حرفه آرشیو و موسسات آرشیوی دست یابند و چگونگی دسترسی به نظریه و عمل آرشیو کنونی را نیز به چالش کشید. 

 رئیس پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خاطرنشان کرد: توانمندسازی، تقویت آرشیوها، مسئولیت‌پذیری، همکاری، فراگیری براساس برنامه استراتژیک ICA، با موضوع کنگره ابوظبی (در سه حوزه پاسخگویی و شفافیت، همکاری و شبکه سازی، تنوع و فراگیری) و تقویت انجمن‌های دانش از دیگر مباحث مطرح شده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز