خبرگزاری کار ایران

موزه مطبوعات آذربایجان با حضور مونسان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۴۲۰

موزه مطبوعات آذربایجان با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت رسمی افتتاح شد.

به‌ گزارش ایلنا، موزه مطبوعات آذربایجان امروز دوشنبه ۲۴ خردادماه با حضور علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) و تعدادی از مسئولان استان آذربایجان شرقی افتتاح شد. 

آذربایجان به‌عنوان پیشگاه عرصه چاپ و مطبوعات، همواره نقشی بی‌بدیل در ارتقای فرهنگ کشور داشته است و موزه مطبوعات آذربایجان به همت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خانه مطبوعات استان احداث شده و تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در خانه تاریخی صلح‌جو (کلکته‌چی) فعالیت خود را از امروز آغاز کرد. 

در فاز نخست موزه مطبوعات آذربایجان، ۲۸ اثر ماندگار شامل نشریه، اسناد قاجاری و همچنین ادوات عکس‌برداری و دوربین‌های عکاسی به نمایش درآمده است. 

همچنین از دیگر آثار فاخر به نمایش گذاشته شده در این موزه می‌توان به مکاتبات و روزنامه‌های دوره قاجار از جمله روزنامه حبل‌المتین، روزنامه صور‍‌اسرافیل و انجمن که در تبریز چاپ شده‌اند و نقش اساسی در روند و پیروزی انقلاب مشروطه داشتند، اشاره کرد. 

نسخه‌های چاپ سنگی، نامه‌های مرتبط با نشریات، قبض آبونمان‌های نشریات مختلف نیز از دیگر آثار موزه مطبوعات آذربایجان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز