خبرگزاری کار ایران

کتاب موسیقایی «قطعاتی برای قانون» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۳۷۸

کتاب «قطعاتی برای قانون» شامل گلچینی از ملودی‌های بومی ایرانی و آهنگ‌های خاطره‌انگیز با تألیف سحر میرهاشمی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب موسیقایی «قطعاتی برای قانون» به تألیف سحر میرهاشمی و نت‌نویسی صالح آسترکی توسط انتشارات آروَن انتشار یافت. 

نگارش این مجموعه که دارای ۲۵ قطعه و ۵۳ صفحه است، حدود شش ماه به طول انجامیده است. 

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است:

«مردم ایران زمین از روزگاران کهن پیوند عمیقی با موسیقی داشته‌اند. در واقع موسیقی دستاورد فرهنگ متداوم مردم این خاک و بوم است. سرمایه اصلی موسیقی، بخش سنتی آن است. در این میان قطعات مرسوم به فولکلوریک، نواخته شده‌اند که از ابتدا به طور غیرمکتوب و به صورت سینه به سینه منتقل شده‌اند. این نوع موسیقی که به موسیقی قومی و بومی نیز مشهور است در زیر مجموعه موسیقی سنتی قرار دارد و شکل مردمی‌تر موسیقی سنتی است.» 

مجموعه حاضر از دو بخش تشکیل شده که بخشی از آن متعلق به قطعاتی از موسیقی فولکلور و بخشی دیگر برگرفته از قطعات فیلم‌های جهانی است. 

این انتخاب برای تنوع نوازنده یا هنرجو در نظر گرفته شده است. این کتاب جنبه آموزشی نداشته و از نظر تکنیکی، قطعات کتاب با یکدیگر هم سطح هستند. زینت‌های نوشته شده در کتاب، با توجه به توانایی نوازندگان می‌تواند ساده یا دشوار بوده و نواختن هنرجو را با قوت و ضعف آموخته‌های خود آشنا می‌سازد. 

همچنین از این هنرمند به تازگی مجموعه «آموزش مربی‌گری موسیقی کودک» توسط انتشارات آروَن منتشر شده است. علاقمندان جهت تهیه این کتاب آموزشی می‌توانند با انتشارات «آروَن» تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز