خبرگزاری کار ایران

مدیر کتابفروشی پدربزرگ مطرح کرد؛

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جان کتابفروشی‌ها می‌دمد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۴۵۶

فاطمه رضازاده اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چند وقت یکبار با برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب، به قول کرمانی‌ها «تو جون ما می‌دمد» تا ما کتابفروشان جانی بگیریم و همچنین رکودی که در طول چند ماه شاهد بودیم جبران می‌شود.

به گزارش ایلنا، فاطمه رضازاده مدیر کتابفروشی «پدربزرگ» استان کرمان شهرستان بردسیر ضمن اشاره به این که در شهرستان بردسیر کتابفروشی صرف وجود نداشت، عنوان کرد: البته چند کتابفروشی وجود دارد که در کنار کتاب، لوازم‌التحریر نیز می‌فروشند و آن‌ها هم کتاب‌های خیلی خوبی ندارند؛ تا این که ما تصمیم گرفتیم این کتابفروشی را دایر کنیم.

او در خصوص طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اظهار کرد: از همان ابتدا با این طرح‌ها آشنا شده بودیم و در آن شرکت کردیم؛ مردمی که راحت به کتاب دسترسی نداشتند برای تهیه اثر مورد نیاز خود یا باید به کرمان می‌رفتند یا نمایشگاه کتابی برگزار می‌شد تا کتاب می‌خریدند یا در برخی جاها که خیلی هم کم بود اینترنتی کتاب مورد نظر خود را سفارش می‌دادند، اما با وجود این طرح‌ها به راحتی می‌توانستند از تخفیف استفاده کنند و کتاب نیز دم دست‌شان باشد.

وی افزود: این امر روند امیدواری را در کتابفروشی «پدربزرگ» بیشتر کرد و به نوعی یک دلگرمی برای ما بود. چون طرح‌های فصلی فروش کتاب برای ما که یک کتابفروشی کوچک بوده و تازه هم شروع به کار کرده بودیم دو سر سود بود. ما خود در زمان این طرح‌ها تبلیغات انجام داده و به مردم اطلاع می‌دادیم و آن‌ها نیز استقبال می‌کردند.

این کتابفروش با بیان این که طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی واقعا رونقی در اقتصاد کتابفروشی «پدربزرگ» ایجاد کرد، گفت: وقتی ما شهرداری شهر خود را در جریان این طرح‌ها قرارده و گفتیم که دقیقا چه کاری انجام می‌دهیم در دو دوره اخیر بودجه‌ای به کتابفروشی ما اختصاص دادند و ما توانستیم تخفیف بیشتری ارائه کنیم و از سوی دیگر در این طرح‌ها مردم بسیاری که کتابفروشی ما را نمی‌شناختند با آن آشنا شدند.

او همچنین بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چند وقت یکبار با برگزاری طرح‌های فصلی فروش کتاب، به قول کرمانی‌ها «تو جون ما می‌دمد» تا ما کتابفروشان جانی بگیریم و البته رکودی که در طول چند ماه شاهد بودیم جبران می‌شود. همچنین بعد از طرح‌ها وقتی کتاب مشتری تمام می‌شود دوباره به کتابفروشی می‌آیند و حتی بدون طرح‌ها خرید می‌کنند.

وی با اشاره به طرح زمستانه‌ای که سال گذشته برگزار شد، مطرح کرد: با وجود این که در ایام اجرای این طرح به جهت حضور بیماری کووید ۱۹ مجبور به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بوده و مخاطب کمتری در کتابفروشی حضور داشت اما به دلیل فروش غیرحضوری و اینترنتی استقبال مردم همچنان خوب بود. ما کتاب‌ها را در سایت معرفی می‌کردیم و شب نیز با کمک دیگر همکاران آثار خریداری شده را به دست مخاطبان می‌رساندیم و وقتی می‌دیدیم از روستاهای دورافتاده هم کتاب سفارش داده‌اند هیجان‌زده می‌شدیم.

فاطمه رضازاده در پایان گفت: به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی اکنون کتاب جزو اولویت‌های پایین خانواده‌ها قرار گرفته است ولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران با برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها می‌توانند بار مردم را برای خرید کتاب کمتر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز