خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی؛

کرونا فروش مجازی صنایع‌ دستی استان را رونق بخشید

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۲۹۳

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی در دوران کرونا و محدودیت صادرات، فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع‌دستی شده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی مرزبان (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی) در آستانه روز جهانی صنایع‌دستی گفت: در دوران کرونا و محدودیت صادرات، فروش مجازی باعث رونق بازار هنرمندان صنایع‌دستی شده است.

مصطفی مرزبان اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب کارگاه‌های صنایع‌دستی استان در منزل فعال است، کرونا فشار و ضرر هنگفتی به امر تولید وارد نکرد و تنها در صادرات چمدانی و فروش محصولات تاثیر منفی داشت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی با بیان اینکه صنایع‌ دستی استان مرکزی به نسبت صنعت گردشگری خسارتی کمتری از کرونا متحمل شد، گفت: خوشبختانه در امر آموزش و ترویج صنایع‌دستی دوره‌های بسیاری در رده حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برگزار شده است که اثربخشی آن را شاهدیم.

مرزبان افزود: در ساخت بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی طی دو سال اخیر اقدامات مطلوبی به انجام رسیده است و حتی جز استان‌های صاحب نام هستیم چراکه از ۱۲ شهرستان، ۱۰ شهرستان دارای بازارچه فعال هستند و فقط شهرستان خنداب و زرندیه باقی مانده‌اند که امسال با پیگیری انجام شده و سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان مرکزی، مبلغ یک میلیارد تومان برای ساخت این دو بازارچه اختصاص داده شد.

او تصریح کرد: هر کدام از بازارچه‌های صنایع‌دستی فعال در استان بالغ بر ۸ تا ۱۲ غرفه دارد که به صورت کاملا رایگان تجهیز شده است و با امکانات آب و برق و گاز به هنرمندان شاخص قرار گرفته است تا برای تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی حمایت لازم صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی در خصوص احیای رشته‌های صنایع‌دستی منسوخ شده، بیان کرد: در این راستا موضوع آموزش و ترویج مدنظر اداره کل قرار دارد و حتی تعدادی از رشته‌ها با ارائه آموزش نیز احیا شده‌اند.

مرزبان با اشاره به صادرات محصولات صنایع‌دستی، گفت: با توجه به شرایط کرونا و محدودیت در سفرها و پروازها، عملا متوقف است ولی کرونا در کنار همه معایب، فرصت مغتنمی برای هنرمندان صنایع‌دستی به شمار می‌رود چراکه کمک کرد محصولات خود از طریق نمایشگاه‌های مجازی به فروش برسانند و در اراک یکی از هنرمندان بیش از ۵۰ میلیون تومان محصولات چرمی خود را علاوه بر فروش روتین و خرد، با کشور افغانستان و ارمنستان قرارداد دوساله فروش محصولات چرمی منعقد کرده است و در واقع این تجربه جدید اگر با همت و خلاقیت هنرمندان در فروش همراه شود می‌تواند به درآمدهای مناسب بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز