خبرگزاری کار ایران

سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین برگزار می‌شود/ آثار ۲۷۲ هنرمند از ۳۲ کشور در قالب یک نمایشگاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۱۹۱

دبیر سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین از برگزاری این رویداد با حضور ۲۷۲ هنرمند از ۳۲ کشور جهان با بیش از ۱۰۴ اثر خبر داد و گفت: این نمایشگاه جمعه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۰ گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، اشکان قازانچایی (دبیر سومین سالانه دیزاین) روز سه‌شنبه (۱۸ خردادماه) در نشست خبری با حضور عباد رضا اسلامی (مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس فرهنگسرای نیاوران) و مهران میرحسینی (مدیر گالری مجازی اعلان) برگزار شد، با تشریح روند برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین، گفت: اسفندماه سال گذشته فراخوان سومین نمایشگاه دیزاین منتشر شد و از آنجایی که در آخرین سال قرن هستیم، در شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته شد نگاهمان به سمت تحول و امید برگردانیم از این رو این رویداد بزرگ هنری با شعار «تحول و امید» نام گرفت. 

او ادامه داد: بخش نخست فراخوان به طراحی پوستر ارتباط دارد و بخش دوم مختص به موشن گرافیک (گرافیک متحرک) است. همچنین نمایشگاه این دوره به دو صورت مجازی و فیزیکی به نمایش در می‌آید. 

قازانچایی درباره تعداد آثار دریافتی هم اظهار کرد: در بخش پوستر و گرافیک متحرک بیش از ۶۰۰ اثر از ۲۷۲ هنرمند از ۳۲ کشور دریافت کردیم. 

به گفته وی، پس از دو روز داوری، ۸۸ پوستر و ۱۶ گرافیک متحرک (مجموعاً ۱۰۴ اثر) وارد نمایشگاه شد که از ۲۱ خرداد تا ۴ تیرماه به نمایش در می‌آید. 

در ادامه عبادرضا اسلامی، مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس فرهنگسرای نیاوران نیز در سخنانی اظهار کرد: برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین را فرصت مغتنمی برای معرفی آثار هنری هنرمندان و ظرفیت‌های موجود آن‌ها به دیگر ملل عنوان کرد و گفت: تلاش فراوانی صورت گرفت تا رویکرد این فرهنسگرا براساس سیاستگذاری ریل‌گذاری شده پیش برود. از این رو از هر نوع ایده و پیشنهادی در راستای ارتقا و رشد و شکوفایی هنر این مرزو بوم استقبال می‌کنیم. 

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و جهان، گفت: سومین نمایشگاه بین‌المللی سالانه دیزاین در شرایط بسیار ویژه و در دوران کرونا برگزار می‌شود که از این طریق بتواند سهمی کوچک در پر کردن اوقات نشاط و زندگی مردم ایفا نماید. 

رئیس فرهنگسرای نیاوران مهمترین ویژگی این نمایشگاه را موضوع « گرافیگ‌های متحرک عنوان کرد. به گفته اسلامی حضور ۳۲ کشور در چنین نمایشگاهی نشانگر اقبال خوب این رویداد بزرگ هنری و بین‌المللی است. 

عبادرضا اسلامی همچنین از آمادگی این فرهنگسرای برای میزبانی ۵ سال بعدی این نمایشگاه در آینده خبر داد. 

در پایان نشست، پوستر رویداد که توسط بابک صفری طراحی شده است، رونمایی شد. 

سومین نمایشگاه بین المللی سالانه دیزاین، جمعه (۲۱ خرداد ماه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود. همچنین به صورت آنلاین در سایت گالری مجازی اعلان به آدرس www. elanagi. com قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز