خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان برای درگذشت علی مرادخانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۸۹۶

مجید رجبی‌معمار درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، مجید رجبی‌معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران) درگذشت علی مرادخانی (بنیان‌گذار و مدیر موزه موسیقی و معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) را تسلیت گفت. 

در متن این پیام آمده است: 

«تو آبروی هنر را نریختی بر خاک

شدی به خاک و هنر پاس آبروی تو داشت

کووید-۱۹ در ردایی سیاه باز هم چوبه‌ی کوچک مرگش را به سمت نت سکوت برد و این‌بار بنیان‌گذار موزه موسیقی را از ما گرفت. طراح و مدیر تولید سمفونی عظیم عاشورا. 

علی مرادخانی انسانی خوش خلق، مردم‌دار، دلسوز و کارآمد و مومنی متواضع امروز زندگی پربارش را وداع گفت. شریف مردی تربیت‌یافته در خاندانی از علمای ربانی که با قرآن و تلاوت استادانه آن انس داشت. اعضای ارکستر ملی موسیقی امروز باید با پدر خود وداع کند، چرا که او به همراه استاد فخرالدینی که عمرشان دراز باد، یکی از موسسین ارکستر ملی بود. 

او که چند سالی عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران و نماینده شهردار تهران در این شورا بود، همه تلاش خود را برای پربار کردن درخت فرهنگ و هنر این مرز و بوم بذل کرد. از سال‌های نخست دهه شصت در وزارت ارشاد شروع به کار کرد، و از جوانترین مدیران آن دوره از مدیریت سینمای ایران بود. 

سپس به جشنواره فجر آمد و بعدتر هرکجا که نوای موسیقی شنیده می‌شد حتما حضور زنده‌نام علی مرادخانی را می‌شد حس کرد و امروز نت آخر این سمفونی مهیب بر خطوط میزان زندگی او حک شد. نت سکوت ممتدی که تا ابد بر دفتر نت این روزگار باقی خواهد ماند. 

امروز نه تنها اعضای موسیقی کلاسیک و ارکسترال که تمامی فعالان موسیقی سنتی، نواحی و پاپ ایران که حتی هنرمندان تئاتر و هنرهای تجسمی ایران نیز سوگوارند. چرا که زنده‌یاد مرادخانی در ابعاد گسترده‌ای موسیقی ایران را هدایت می‌کرد و در سمت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرهای نمایشی و تجسمی این کهن بوم نیز بسیار کوشید. 

موزه موسیقی که از سال ۸۷ به همت این نازنین تاسیس یافت و تاکنون مدیریتش با ایشان بود گواهی است بر فعالیت‌های گسترده و پربار ایشان. جامعه هنری ایران هرگز این گوهر ارزشمند را از حافظه خود فراموش نخواهد کرد. یادش گرامی.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز