خبرگزاری کار ایران

مهدی صباغ‌زاده:

رفاه و مسکن هنرمندان برای کسی اهمیت ندارد/ هنرمندان زمان دارند، زمانشان که بگذرد کسی با آنها کاری ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۱۱۷

صباغ‌زاده می‌گوید: هنرمندان زمان دارند، زمانشان که بگذرد دیگر کسی با آن‌ها کاری ندارد. نمی‌دانم چه کسی این را در جامعه جا انداخته است که هنرمندان پول‌دار هستند، اما واقعیت این است که تنها ثروت هنرمندان آثاری است که از خودشان به جای می‌گذارند.

مهدی صباغ‌زاده (کارگردان و تهیه‌کننده سینما و تلویزیون) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت اقتصادی هنرمندان پیشکسوت گفت: یک نسل سوخته‌ای از هنرمندان باقی مانده که اکثرا حقوق و زندگی درستی ندارند و بیشتر آن‌ها اجاره‌نشین هستند. متاسفانه از همه دوستان اطلاع ندارم اما تا آنجا که در جریانم، خیلی اوضاع مناسبی حاکم نیست. 

وی افزود: مسئولینی که روی کار می‌آیند باید به فکر کشور باشند و نباید تلاش و زحماتی که در این سال‌ها برای حفظ فرهنگ انجام شده را به راحتی از دست بدهند. در تمام دنیا برای مسائل فرهنگی‌شان ارزش ویژه‌ای قائل هستند، اما متاسفانه در کشور ما، هنرمندان به طور کامل فراموش شده‌اند، تازمانی که کار می‌کنند، به آن‌ها توجه می‌شود و زمانی که کم کار می‌شوند، فراموش می‌شوند. 

تهیه‌کننده «رمانتیسم عماد و طبی» درباره تاثر نوسانات اقتصادی بر تولید در سینما گفت: هیچ شکی نیست که وضعیت نابسامان اقتصادی روی تولیدات سینما تاثیر زیادی دارد. من سال گذشته برای پسرم فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» را تولید کردم. این فیلم نزدیک ۴میلیارد تومان برایم هزینه داشت، اما اکران کردن آن واقعا سخت شده است و طبیعتا نگرانی‌هایی هم برای بازگشت مالی آن وجود دارد. 

صباغ‌زاده در ادامه به وضعیت مسکن هنرمندان اشاره کرد و نیز گفت: به نظر من دولت، باید یک زمینی را به هنرمندان اختصاص دهد و از طریق خانه سینما، اتحادیه تهیه‌کنندگان و یا کانون کارگردانان اقداماتی را انجام دهد تا بخشی از هنرمندان باسابقه و پیشکسوت، صاحب خانه شوند. البته نه هر زمینی، بلکه زمینی که در شأن و شخصیت آن‌ها باشد و امکانات و تسهیلاتی در اختیار هنرمندان قرار گیرد، چون این هزینه‌ها در برابر درآمدی که صرف دیگر امور می‌شود، رقمی نیست، ولی برای هنرمندان چیزی باقی نمی‌ماند، چون رفاه و معیشت و مسکن هنرمندان برای کسی اهمیت ندارد. 

وی در پاسخ به این موضوع که اساسا این موضوع مطرح می‌شود که هنرمندان قشر پولداری هستند پس نیازی به کمک ندارند، گفت: خیر، اصلا اینگونه نیست، تعداد بسیار کمی از هنرمندان سینما هستند، که در حال حاضر تلاش می‌کنند و پول درمی‌آورند و بعد از مدتی هم خانه‌نشین می‌شوند و به سرنوشت دیگر هنرمندان مبتلا می‌شوند. هنرمندان زمان دارند، زمانشان که بگذرد دیگر کسی با آن‌ها کاری ندارد. نمی‌دانم چه کسی این را در جامعه جا انداخته است که هنرمندان پول‌دار هستند، اما واقعیت این است که تنها ثروت هنرمندان آثاری است که از خودشان به جای می‌گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز