خبرگزاری کار ایران

شبکه‌های استانی در سوگ آفتاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۱۹۹

برنامه‌های مختلفی در قالب‌های گوناگون و به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد از صدا و سیمای مراکز استانی رسانه ملی پخش خواهد شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با ۱۴ و ۱۵ خرداد سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد ملت ایران در سال ۱۳۴۲، ویژه برنامه‌های مختلفی از سیمای مراکز پخش می‌شود. 

بر این اساس علاوه بر برنامه‌های روتین که به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد، شامل بخش‌های مناسبتی هستند، ۹۶ ویژه برنامه به مدت ۶۶۶۵ دقیقه تولید و پخش می‌شود. 

شمس جاوید، روح خدا، حدیث بیداری، صبح بیداری، راه روشن، کوچه‌های خورشید، امتداد ولایت، سایه‌سار خورشید، در مسیر نور، فراق ستاره، سوگ خورشید، سوگ آفتاب، جلوه خورشید، رزمنده‌ایم تا زنده‌ایم، حدیث فراق، آن روزها، عقیق، هجر آفتاب، مکتب خمینی، شمس جاوید، سوگ نور و آرام جان، عناوین برخی از این برنامه‌ها هستند. 

اندیشه‌ها و توصیه‌های امام خمینی (ره)، نقش رهبری حضرت امام در پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیر ایشان در صدور جهانی ارزش‌های انقلاب اسلامی، هدایت امت اسلامی در برهه‌های مختلف ازجمله تحریم‌ها، نقش ماندگار حضرت امام در اعلام روز جهانی قدس و برائت از مشرکان، انتخاب مقام معظم رهبری، بیان خاطرات مردمی در مورد ۱۴ خرداد، تبیین قیام ۱۵ خرداد و دلایل این قیام و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی، محورهای اصلی این برنامه‌ها هستند. 

علاوه بر این برای ارتباط مستقیم سیمای مراکز و پوشش خبری، واحد سیار شبکه آفتاب (استان مرکزی) طی روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد و از ساعت ۹ تا ۲۰ در بیت تاریخی حضرت امام (ره) در شهر خمین مستقر خواهد شد. 

بدرقه آفتاب همراه با صدای استان‌ها

در صدای مرکز استان‌ها هم برنامه‌های گوناگونی تدارک دیده شده است؛ از جمله ویژه برنامه «بدرقه خورشید» که با مدت زمان ۱۲۰ دقیقه از صدای استان مرکزی به صورت زنده و در ساختار ترکیبی - نمایشی همزمان با ۱۴ خردادماه از ساعت ۹ تا ۱۱ روی آنتن همه رادیوهای استانی می‌رود. 

موضوع اصلی این برنامه جایگاه امام راحل به عنوان عامل سربلندی ایران در میان ملت‌های مسلمان و حتی غیر مسلمان است. 

بدرقه خورشید شامل بخش‌های مختلفی همچون پیام آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، روایتی مستند و داستانی از زندگی امام خمینی (ره) در چهار قسمت، گفت‌وگو با کارشناسان راجع به موضوع روایت‌ها، ارتباط با گزارشگران استان‌های مختلف از جمله کردستان (تاثیر اندیشه امام راحل در مناطق کردزبان و مرزنشینان)، سیستان و بلوچستان، قم و خمین و همچنین گزیده کلام بزرگان درباره دیدگاه‌های سیاسی امام راحل است و علاوه بر اینها بخشی با عنوان کتاب‌شناسی پیرامون امام خمینی (ره) هم در قالب همین برنامه روی آنتن می‌رود. 

«شب‌های ایران» عنوان برنامه دیگری است که به مدت ۹۰ دقیقه با موضوع شاخصه‌های انقلابی‌گری از دیدگاه امام خمینی (ره) با همکاری سه مرکز خراسان رضوی، زنجان و مرکزی از صدای استان‌ها پخش می‌شود. 

همچنین مستند «روح خدا» در ۹ قسمت به مدت ۲۷۰ دقیقه از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) روی آنتن صدای استان‌ها می‌رود. 

ویژه برنامه «حماسه ماندگار» هم به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد در ساختار کلامی، پیامی و روایی در ۱۲۰ دقیقه و با هدف تبیین جایگاه قیام ۱۵ خرداد در انقلاب اسلامی، بیان تاریخچه قیام ۱۵ خرداد و ترسیم نقش مردم قم در شکل‌گیری قیام ۱۵ خرداد از صدای مرکز قم برای شبکه‌های استانی تولید و پخش خواهد شد. 

از جمله محورهای این برنامه رادیویی می‌توان به لزوم بررسی آثار و و دستاوردهای قیام ۱۵ خرداد به ویژه سرآغازی برای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، لزوم بیان قیام ۱۵ خرداد در کلام امام راحل (ره)، لزوم بیان قیام ۱۵ خرداد در کلام رهبر معظم انقلاب، لزوم بررسی علل وقوع قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، بررسی نقش عالمان دینی در قیام ۱۵ خرداد، بررسی نقش مردم در قیام ۱۵ خرداد، لزوم بررسی نقش پیوند مردم با ولایت و رهبری در وقوع قیام ۱۵ خرداد و بررسی ریشه‌ها، پیامدها و چگونگی شکل گیری قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد. 

بخش‌های مختلف این برنامه شامل روز شمار قیام انقلاب، مصاحبه با شاعر انقلابی، ترانه‌های حماسی، بسته‌های کلام رهبری، بسته‌های صوتی همچون کلام امام، گزارش، ووکس پاپ، آنونس، بسته‌های صوتی و گفت‌وگو با کارشناسان است. 

برنامه شب‌های ایران هم به مدت ۹۰ دقیقه در روز ۱۵ خرداد از مرکز آذربایجان غربی با همکاری مراکز قم و چهارمحال و بختیاری از صدای استان‌ها پخش می‌شود. 

رادیوهای استانی در سوگ امام ششم

۱۶ خرداد امسال هم سالروز شهادت امام صادق (ع) است به همین دلیل صدای استان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند. 

«آسمان بارانیست» نام ویژه برنامه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) است که در روز ۱۶ خرداد از صدای استان‌ها و به میزبانی مرکز خراسان رضوی پخش می‌شود. 

این ویژه برنامه محورهای گوناگونی همچون تبیین آثار ارتباط توجه و توسل به پیشوایان معصوم (ع)، زمینه‌سازی برای رشد فضایل اخلاقی و معنوی در جامعه، تبیین سبک زندگی بر گرفته از آموزه‌های بزرگان دین، پرداختن به شخصیت امام جعفر صادق (ع) در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و سیاسی ایشان، سبک زندگی مورد تایید موسس فقه جعفری، حدود تاثیرپذیری انقلاب اسلامی از فرهنگ و تاریخ شیعه و بیان فضائل امام صادق (ع) از زبان اقلیت‌های مذهبی استان را شامل می‌شود. 

همچنین در سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع) که شهره به صداقت و راستگویی بوده‌اند، فرصت مناسبی برای طرح دغدغه مهم امروز بشر صداقت و راستگویی است که که این موضوع در برنامه «شب‌های ایران» در روز ۱۶ خرداد به مدت ۹۰ دقیقه با همکاری مراکز یزد و آذربایجان شرقی با میزبانی مرکز خراسان رضوی از رادیوهای استانی پخش می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز