خبرگزاری کار ایران

شورای سیاستگذاری دو جشنواره فجر و آیینی-سنتی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۰۵۰

شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر و بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی-سنتی روز گذشته با حضور اعضای این دو شورا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سومین نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر با محوریت سیاست‌های بخش بین الملل و نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با محوریت رویکردهای کلان این دوره و تصمیم‌گیری در خصوص اهداف و سیاست‌های سمینار تخصصی مهمترین برنامه کاری اداره‌کل هنرهای نمایشی در روز گذشته بود.

در سومین نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر که روز گذشته در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد، اعضای شورا ضمن بررسی بخش بین‌الملل در ادوار پیشین جشنواره به آسیب‌شناسی حضور گروه‌های سایر کشورها و تاثیرات این حضور پرداخته و رویکردهای کلان جشنواره در این حوزه را مورد بررسی قرار دادند.

حاضرین در سه حوزه آثار نمایشی، کارگاه‌های آموزشی و نیز تبادل آثار نمایشی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

معرفی توان هنری و پیشینه ارزشمند نمایشی ایران به سایر کشورها، دقت در انتخاب آثار با رویکرد اثربخشی سازنده و شناخت شیوه‌ها وتجربیات نوین تئاترجهان، توجه به معرفی نمایش کشورهای منطقه و نیز رایزنی با نهادهای مسئول در حوزه ارتباطات بین‌الملل برای هم‌افزایی و بهره‌مندی از امکانات و ارتباطات آنها از نکات قابل توجه و مورد تاکید شورا بود.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با محوریت رویکردهای کلان این دوره و تصمیم‌گیری در خصوص اهداف و سیاست‌های سمینار تخصصی نمایش‌های آیینی و سنتی نیز روز گذشته در سالن جلسات دفتر موسیقی برگزارشد.

اعضای جلسه با بیان نظرات تخصصی خود در خصوص ادوار پیشین سمینار  و تاثیرات آموزشی و پژوهشی آن بر تمرکز موضوع سمینار و هدفمندی بیشتر برنامه‌ها تاکید داشتند.

توجه ویژه به حفظ سنت‌های نمایشی و راهکارهای معرفی بهتر و روزآمد کردن ارتباط این گونه‌های نمایشی با عموم مردم و نیز مخاطبان سایر کشورها برای مانایی و پویایی آنها از موارد مورد نظر و تاکید اعضای شورا در جلسه نخست بود.

در این جلسه همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌های کشور به منظور مشارکت در برگزاری جشنواره تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز