خبرگزاری کار ایران

کتابی برای آشنایی با موسیقی پیشا تاریخ

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۳۶۲

سیاوش دمیریان از انتشار کتاب «موسیقی در پیشا تاریخ» از سوی انتشارات ادبیات نمایشی خبر داد.

به گزارش ایلنا، «سیاوش دمیریان» نوازنده پیانو از انتشار کتاب خود خبر داد و گفت: کتاب «موسیقی در پیشا تاریخ» شامل ۱۳۰ صفحه و هشت فصل است که این اثر در مراحل نهایی قرار دارد. مجوزهای لازم این کتاب اخذ شده است و به زودی از سوی انتشارات ادبیات نمایشی منتشر می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی‌که در خارج از کشور تحصیل می‌کردم متوجه شدم که هنرجویان موسیقی از نظر تاریخ موسیقی و علوم نظری ضعف دارند و در دانشگاه‌ها فقط موسیقی بعد از میلاد مسیح آموزش داده می‌شود و فقط در بعضی مقالات و مجله‌ها راجع به موسیقی پیش از میلاد مسیح صحبت شده و هیچ کتابی در این زمینه گردآوری نشده است در صورتی‌که باید بدانیم موسیقی در یک دوره به وجود نیامده و پیشینه تاریخی دارد. من بسیاری از کتاب‌های تاریخی را مطالعه کردم و متوجه شدم که درباره موسیقی قبل از میلاد مسیح هیچ صحبتی نشده است.

این نوازنده پیانو افزود: زمانی این حفره برای من آشکار شد که دانشگاه هنر و معماری قبول شدم و با تاریخ هنر آشنا شدم و متوجه شدم تمام اتفاقات مهم در تاریخ هنر به قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد در نتیجه به این فکر افتادم که کتابی در زمینه موسیقی قبل از تاریخ بنویسم و این حفره را پر کنم تا منبع خوبی شود تا در دانشگاه‌ها تدریس شود و به دانش و آگاهی علاقه‌مندان موسیقی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه از سه سال پیش به جمع‌آوری اطلاعات این کتاب پرداخته است، تاکید کرد: از همان زمان با تعدادی از دوستان مشورت کردم و به دپارتمان موزیکولوژی دانشگاه وین معرفی شدم و پروپوزالی برای پروفسور هفر (Hoffer) نوشتم که از این ایده استقبال کردند و اعلام کردند که می‌توانم از کتابخانه دانشگاه وین که از معتبرترین دانشگاه‌های هنر است استفاده کنم. من ساعت‌ها در کتابخانه منابع قدیمی را مطالعه می‌کردم و متوجه شدم خیلی کم درباره موسیقی باستان صحبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر این بود کتاب‌ها به چند زبان دنیا ترجمه شده بود و من هیچ سر رشته‌ای از زبان لاتین نداشتم در نتیجه تصمیم گرفتم زبان لاتین را یاد بگیرم. استخراج منابع، مطالعه و بازنویسی واقعا زمان‌بر بود البته لحظات زیبایی برای من بود زیرا در حال آموختن بودم.

این نوازنده پیانو در پایان گفت: جمع‌آوری مطالب و ویراستاری کتاب حدود چهار سال زمان برد ولی با تمام سختی‌ها این کتاب در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز