خبرگزاری کار ایران

حسین انتظامی در بازدید از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر:

در مقابل سینمای ایران و سینماگران مسئولیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۲۰۲

رئیس سازمان سینمایی با حضور در پردیس چارسو و بازدید از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، گفت: ما در مقابل سینمای ایران و تلاش‌هایی که سینماگران متحمل می‌شوند، مسئولیم.

به گزارش ایلنا، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، عصر روز دوشنبه ۱۰ خرداد در بازدید از پردیس چارسو محل برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اظهار کرد: سازمان سینمایی نمی‌تواند معطل انتقاداتی شود که نتیجه آن تعطیلی سینماست. وقتی پدیده‌ای مانند کرونا در جهان رخ می‌دهد و فراگیر می‌شود، اولین و راحت‌ترین واکنش این است که کاملاً منفعلانه‌ رفتار و همه چیز را تعطیل کنیم، در‌حالی‌که سینما زنده است؛ همچنان که جامعه زنده است.

او افزود: بنابراین ما در سازمان سینمایی به این نتیجه رسیدیم که جشنواره‌ها را با توجه به کارکردهایی که دارند و با توجه به اقتضای روز کرونا در یک زیست کرونایی برگزار کنیم. از‌همین‌رو، این پنجمین جشنواره‌ای است که در دوران پاندمی کرونا برگزار شد. در ایام کرونایی، ابتدا جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان و در ادامه جشنواره فیلم کوتاه تهران، جشنواره «سینما حقیقت»، بخش ملی جشنواره فیلم‌ فجر برگزار شدند و اکنون جشنواره جهانی فیلم فجر در حال برگزاری است.

انتظامی در ادامه تشریح کرد: هر جشنواره‌‌ پایه‌هایی دارد که عبارت از رقابت، نمایش، بازار، آموزش و برنامه‌های جانبی است. با فراگیری مقابله با این بیماری بسته به شرایط روز کرونا، طراحی‌ مناسب آن ایام انجام شد، به این صورت که در جشنواره‌ای که زمینه نمایش وجود داشت، نمایش‌ها برقرار شد. ما در مقابل سینمای ایران و تلاش‌هایی که سینماگران متحمل می‌شوند، مسئول هستیم و نمی‌توانیم جشنواره‌ها که یکی از اصلی‌ترین کارویژه‌های آن‌ها رقابت، دیده شدن آثار و انگیزه‌آفرینی است، تعطیل کنیم. خوشبختانه همچنان که می‌بینید استقبال از جشنواره چه در بخش نمایش و چه در بخش حضور آثار، قابل تأمل است.

 رئیس سازمان سینمایی در پایان اظهار کرد: زحمات و تلاش‌هایی که در طول چند سال برای این جشنواره کشیده شد، به ثمر نشسته است. بنابراین زحمات همه مدیران در همه ادوار قابل تقدیر است و این جشنواره بالاخره توانست در فیاپف ثبت شود، از این جهت نشان داد که جشنواره جهانی فیلم فجر معتبر است و آن حرف‌هایی که درباره این جشنواره می‌زدند، بی‌مبنا بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز