خبرگزاری کار ایران

داستان‌های کوتاه «ندارد» در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۹۲۸

مجموعه داستان «ندارد» به قلم همایون جمشیدیان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایلنا، مجموعه داستان «ندارد» اثر همایون جمشیدیان به تازگی در انتشارات سیب سرخ منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

این کتاب شامل  شامل ۲۴ داستان کوتاه است که شخصیت‌های آنها را طیفی از کودکان، نوجوانان، جوان و بزرگسال شکل می‌دهند و با نگاه و کنش‌ها احساسات و باورهای خود به تفسیر جهان از منظر خود می‌پردازند و در عین حال با گذر سالیان به گذشته خود نگریسته و درباره گذشته و حال خود به پرسش می‌پردازند و این پرسش‌گری گاه با زبان طنز نیز همراه می‌شود.

همایون جمشیدیان درباره این داستان‌ها و نگاه خود به مضامین نهفته در آن می‌گوید: زبان داستان‌های این مجموعه ساده است اتفاقات درست همان‌هاست که هر روز با آنها مواجهیم اما سعی بر این است که چیزی پنهان در امور ساده و روزمره نمایش داده شود.

وی همچنین می‌افزاید: خواندن داستان تجربه چیزی است که در جهان موازی با جهان زیست روزمره اتفاق می‌افتد. خواننده حرفه‌ای داستان که صرفا از سر سرگرمی نمی‌خواند مختار است که در دو جهان زیست کند و تجربیات دیگر انسان‌ها را به تجربه‌های زیسته خود بیفزاید. به باور من هر داستان تفسیری است از جهان و عموما مبتنی است بر دغدعه‌های مسایل وجودی که آدمی با آن دست به گریبان است. به همین خاطر بر این باورم که داستان و جهان داستان به خوبی می‌تواند امور یاد شده را نمایندگی کند و از این رو گزیری از داستان نیست.

لازم به یادآوری است که هایون جمشیدیان در مقام نویسنده ۴ کتاب در مورو موضوعات مختلف ادبیات از جمله نقد ادبی نوشته است و یک رمان به نام رنگین کمان بی رنگ را نیز در نشر ورجاوند منتشر کرده است.

وی همچنین یک مجموعه داستان کوتاه و یک مجموعه داستان کوتاه کوتاه که زیر ۲۰۰ کلمه است نیز به اتمام تالیف رسانده است.

انتشارات سیب سرخ مجموعه داستان کوتاه ندارد را در ۱۲۴ صفحه با قیمت ۲۷۵۰۰ تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز